شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در یک نگاه

معرفی مختصری از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در یک نگاه
1399/03/24 | 08:50:40

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران که در آغاز به عنوان "شرکت سهامی خاص تهيه مواد غير فلزی" در سال 1364 ثبت شده بود، در سال 1374 به این خاطر که به عنوان تامین کننده مواد اولیه فولاد کشور فعالیت می‌کرد به "شرکت تهيه و توليد مواد اوليه فولاد ايران (سهامی خاص)" تغییر نام داد. در آن زمان وظیفه این شرکت تامین مواد اولیه جهت تولید فولاد بود و تمامی شرکت های تولیدکننده سنگ آهن و زغال‌سنگ شامل شرکت‌های زغال سنگ طبس و کرمان، گل گهر و چادرملو زیر مجموعه این شرکت بودند ولی به تدریج و با تغییر قوانین، عمده سهام این شرکت ها واگذار گردید.

در سال 1381 این شرکت به نام "تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو)" تغییر عنوان داد و پس از واگذاری بخش های مختلف، این شرکت تمرکز فعالیت های خود را بر افزایش ظرفیت تولید مواد اولیه فولاد نهاد و طرح‌هایی مانند تجهیز معادن سنگ آهن جلال آباد، معادن میشدوان و چاه گز، آنومالی شماره دو و چهار معدن گل گهر، معدن پتاس خور و بیابانک، معدن زغال سنگ طبس، کک سازی زرند و غیره را در دستور کار قرار داد.

پس از آن از  سال 1392 این مجموعه به همراه تمامی مجتمع های زیرمجموعه آن تحت مالکیت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) درآمدند و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به عنوان بازوی عملیاتی و اجرایی این سازمان معرفی شده و بر همین اساس برخی از فعالیت های این سازمان مانند استخراج و اکتشاف، فرآوری و طرح های تجهیز و توسعه بر عهده این شرکت نهاده شد.

در همین راستا ماموریت این شرکت نه تنها تهیه و تولید مواد معدنی مورد نیاز صنایع کشور بلکه بالابردن سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی کشورمان خواهد بود و این مهم با هدف توسعه پایدار اقتصادی از طریق بسترسازی مناسب جهت توسعه تمامی فعالیت های معدنی اعم از اکتشاف، استخراج و فرآوری و پژوهش و تحقیق و توسعه در این زمینه ها و همینطور ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در بخش معدن میسر خواهد شد. همچنین می توان از برنامه ریزی جهت افزایش همکاری ها با بخش خصوصی در جهت هرچه توانمند شدن این مجموعه در زمینه فعالیت های یادشده به عنوان دیگر ماموریت این شرکت نام برد.



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید