معدن جانجا؛ محرکی برای شکوفایی سیستان

معدن مس جانجا با توجه به سطح اکتشافات انجام ‌‌‌شده، یکی از بزرگ‌ترین معادن جنوب شرق کشور است که با ادامه فعالیت‌های اکتشافی ذخایر این معدن در حال افزایش است. روند کشف، ثبت و واگذاری آن از نمونه‌‌‌های نو و بدیع درحوزه معدن و صنایع معدنی بوده‌‌‌ است.

معدن جانجا؛ محرکی برای شکوفایی سیستان
1401/05/12 | 15:58:55

 

شهریور سال گذشته گواهی کشف یکی از بزرگ‌ترین معادن مس کشور صادر شد. به گفته مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، معدن مس و طلای جانجا در شهرستان نیمروز واقع شده و از معادن کلاس جهانی محسوب می‌شود. این معدن با ذخیره قطعی ۱۰۱‌میلیون تن و ذخیره احتمالی ۲۰۲‌میلیون تن ماده معدنی با توجه به سطح اکتشافات انجام شده، یکی از بزرگ‌ترین معادن جنوب شرق کشور است که پیش‌بینی می‌شود با توسعه اکتشافات در منطقه، ذخیره احتمالی آن به یک‌میلیارد تن برسد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مصطفی مولوی زرندی با تشریح روند اکتشاف و پی‌‌‌جویی گفت: «عملیات اکتشافی شامل شناسایی و پی‌جویی در پهنه‌‌‌ای به وسعت ۳۰۸ کیلومترمربع آغاز و پس از بررسی‌‌‌های ابتدایی، ۹۱ کیلومترمربع از منطقه مدنظر، مستعد شناخته شد و با اخذ تاییدات لازم از ادارات ذی‌ربط از قبیل منابع طبیعی و...، پروانه اکتشاف توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر و انجام عملیات اکتشاف عمومی و تفصیلی و عملیات حفاری به میزان ۳۶‌هزار متر صورت گرفت که در نهایت منجر به صدور گواهی کشف به میزان ۱۰۱‌میلیون تن ذخیره قطعی و ۲۰۲‌میلیون تن ذخیره احتمالی در شهریورماه ۱۴۰۰ شد.»

 

منبع:دنیای اقتصاد



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید