رشد 74 درصدی سرمایه‌گذاری اکتشافی ایمیدرو

طبق آمار ارائه شده از سوی ایمیدرو، در مجموع سال گذشته بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اکتشافی توسط این سازمان و شرکت‌های تابعه شده است که ۷۴ درصد بیش از سرمایه‌گذاری انجام شده در سال ۱۳۹۹ است.

رشد 74 درصدی سرمایه‌گذاری اکتشافی ایمیدرو
1401/02/10 | 12:16:46

بر اساس آمار ارائه شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آن، ۴۷۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال توسط ایمیدرو و شرکت‌های تابعه، سرمایه‌گذاری اکتشافی شده است که نسبت به ۲۷۱ میلیارد و ۱۸۰  میلیون تومان سرمایه‌گذاری در مدت مشابه سال پیش از آن (۱۳۹۹) ۷۹ درصد افزایش داشته است.

از این میزان سرمایه‌گذاری، ۲۷۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط شرکت ملی صنایع مس ایران، ۱۶۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان توسط شرکت آلومینای ایران، ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان طرح از سوی توانمندسازی اکتشاف ایمیدرو، بالغ بر یک میلیارد تومان توسط طرح عناصر نادر خاکی و ۲ میلیارد تومان از سوی مجتمع سنگ آهن سنگان صورت پذیرفته است.

علاوه بر این سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت‌های تابعه آن، طی ۱۲ ماهه سال گذشته، قریب به ۲۲۱ هزار و ۶۰۰ متر حفاری اکتشافی انجام شده است که حدودا ۳۰ درصد بیشتر از حفاری انجام شده در سال ۱۳۹۹ است. در مجموع یکساله ۱۳۹۹ حدود ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ متر حفاری اکتشافی انجام شده بود.

همچنین طی سال گذشته، ۱۸۹ هزار و ۴۳۲ مورد نمونه‌برداری و آنالیز، ۱۷ هزار و ۷۳۴ متر مکعب حفر ترانشه، چاهک و سکوسازی حفاری، ۲۲۴ هزار و ۱۷۱ نقطه ژئوفیزیک، ۵۸ هزار و ۸۸۰ نمونه ژئوشیمی و تهیه ۱۹۱۳ کیلومتر مربع نقشه زمین‌شناسی انجام شده است.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید