معادن فعال شهرستان خواف، زمینه ساز اشتغال 11 هزار نیروی انسانی

فرماندار خواف گفت: معادن فعال در این شهرستان موقعیت مناسبی را برای رشد و توسعه ایجاد کرده و زمینه اشتغال برای ۱۱ هزار نفر نیروی انسانی به طور مستقیم را فراهم کرده است.

معادن فعال شهرستان خواف، زمینه ساز اشتغال 11 هزار نیروی انسانی
1400/11/16 | 13:48:05

حسین سنجرانی اظهار کرد: شهرستان خواف دارای ۴۵ معدن است که از این تعداد ۳۰ معدن فعال و ۱۵ معدن غیر فعال است و زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰۰۰ نفر در معادن و ۸۰۰۰ نفر در کارخانجات فولادی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به معادن فعال در شهرستان افزود: این معادن شامل ۲۶ پلاسری آهن، ۳ معدن غیرفلزی و یک مجتمع سنگان است که سالانه محصولاتی مانند سنگ دانه بندی، کنسانتره و گندله تولید می‌کنند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون سنگ دانه بندی ۳.۵ میلیون تُن، کلوخه جهت خوراک کارخانجات ۱۴۷ میلیون تُن، کنسانتره ۷.۵ میلیون تُن و گندله ۵.۵ میلیون تُن تولید شده است.

وی مطرح کرد: بیشتر تولیدات منطقه سنگان خواف به فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و فولاد سبزوار صادر می‌شود.

فرماندار خواف خاطرنشان کرد: تکمیل مراحل ساخت کارخانجات کنسانتره و گندله، استفاده از ظرفیت معادن داخل خاک افغانستان و سرمایه گذاری در کشور همسایه و نیز انتقال سنگ آهن به داخل ایران و فرآوری آن جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر، ایجاد صنایع پایین دستی فولاد در شهرستان از اهم برنامه‌های توسعه معادن در این منطقه است.

مجموعه معادن سنگ آهن سنگان خواف از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین معادن آهن ایران محسوب می‌شوند. این معادن در جنوب شرقی استان خراسان رضوی و در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان خواف واقع شده‌اند. از نظر تقسیمات زمین شناختی این منطقه جزئی از خرد قاره ایران مرکزی و بخشی از پهنه لوت محسوب می‌شود. کانی سازی در این معدن از نوع اسکارنی بوده و جزء کمربند آتشفشانی- پلوتونیکی خواف - درونه قرار می‌گیرد.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید