از سطح به عمق با شرکت های دانش بنیان

مشاور مدیرعامل ایمپاسکو گفت: برای اینکه معادن توسعه‌یافته داشته باشیم و از دنیا عقب نمانیم، بدون شک نیاز شدیدی به ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان داریم.

از سطح به عمق با شرکت های دانش بنیان
1400/10/18 | 10:32:15

بهروز برنا عنوان کرد: اکتشافات معادن کشور نیاز به تجهیزات به روز دارد چراکه می‌خواهیم از سطح به عمق زمین برویم. از آنجایی که با حفاری عمیق هزینه گرانتر می‌شود، تجهیزات به روز و هوش مصنوعی می‌تواند در کاهش هزینه‌ها نقش بسزایی داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ظرفیت‌های اقتصادی اکتشافات ماده معدنی به سمت عناصر همراه ماده معدنی می‌رود که در نهایت چند منظوره و چند محصول داشته باشد.

 

برنا ادامه داد: از سویی دیگر با توجه به شرایط اقلیمی کشور می‌توانیم از سیستم‌های کم آب به جهت فرآوری در مناطق خشک، استفاده کنیم و به همین جهت شرکت‌های دانش‌بنیان در این راستا می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند، به شرطی که دانشگاه‌ها زیرساخت‌ها را فراهم کرده و اساتید با تکنیک‌های به روز دانشجو و افراد نخبه رشته‌های وابسته به معدن را تربیت کنند.

 

مشاور مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ادامه با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به نوآوری در در زمینه دستگاه‌های حفاری کنند، بیان کرد: با تولید دستگاه‌های حفاری پرسرعت که بتوانند روزانه ۳۰۰ متر حفاری انجام دهند و همزمان آنالیز چند عنصر صورت بگیرد، ضمن افزایش سرعت کار می‌تواند داده‌های قابل اعتمادی را ارائه دهد.

 

برنا خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی و کشور کانادا که شرایط اقلیمی متفاوتی دارند، امروزه جغرافیایی هوایی با بهره گیری از نرم افزار داده‌های قابل قبولی را ارائه می‌دهد، بنابراین تمرکز بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان و تجهیزات آنها از ملزومات بخش معدن است.

 

منبع:روزگار معدن

 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید