اکتشافات ایمیدرو = 6میلیارد دلار ثروت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دهه اخیر که فعالیت‌های اکتشافی توسط ایمیدرو سرعت گرفت، ۶ میلیارد دلار ذخیره برجا در معادن کشور شناسایی شد.

اکتشافات ایمیدرو = 6میلیارد دلار ثروت
1400/09/07 | 10:48:30

به نقل از ایمیدرو، «وجیه‌اله جعفری» در مراسم تکریم و معارفه مدیر حراست ایمیدرو اظهار کرد: این سازمان در تلاش برای مدیریت نقدینگی، به سمت توسعه زیرساخت‌ها و تقویت صنایع پایین‌دستی معدن و صنایع معدنی است.

 

وی افزود: امروزه با توجه به تجاربی که شرکت‌های بزرگ دارند، ایجاد کارخانه‌های جدید تولید محصولات معدنی اقدام پیچیده و دشواری نیست، بلکه فراهم کردن امکاناتی همچون انرژی برق، گاز و آب و همچنین توسعه جاده و خط ریلی اهمیت وافر دارد.

 

رئیس هیأت عامل ایمیدرو ادامه داد: سیاست ایمیدرو تسهیل‌گری برای توسعه است و اکنون توسعه زیرساخت‌ها و تقویت صنایع پایین‌دستی برای تولید محصولات کیفی اولویت بالاتری برای کشور دارد.

 

جعفری با اشاره به برنامه شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی برای سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد دلاری در این حوزه، گفت: تا افق ۱۴۰۴ این برنامه در دست اجرا است و ایمیدرو برای تسهیل در دستیابی به این هدف، راهبری ایجاد ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه برق توسط شرکت‌های بزرگ را برعهده گرفته است.

 

وی ادامه داد: اکتشافات انجام شده و ذخایر شناسایی شده در مناطق کم‌برخوردار مرکز و شرق کشور بوده است.

 

رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: این سازمان اقدام‌های خود در جهت شفاف‌سازی را معطوف به اصلاح ساختار و فرایندها کرده است.

 

جعفری اضافه کرد: یکی دیگر از اقدام‌های سال‌های اخیر ایمیدرو در جهت شفاف‌سازی، واگذاری سیستم استخراج و فروش محصولات به بخش خصوصی بوده است به طوری که ضمن کناره گیری دولت از اجرا، به تقویت حضور بخش خصوصی در تولید و توسعه و در عین حال رصد، نظارت و مدیریت از سوی حوزه دولتی پرداخته است.

 

منبع:ایمنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید