۹۵ واحد صنعتی و معدنی درهرمزگان به چرخه فعالیت بازگشته اند

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: از سال گذشته تاکنون ۹۵ واحد صنعتی و معدنی درهرمزگان به چرخه فعالیت بازگشته اند که برای بیش از یکهزار نفر دراین استان شغل ایجاد شده است.

۹۵ واحد صنعتی و معدنی درهرمزگان به چرخه فعالیت بازگشته اند
1400/06/14 | 09:31:28

خلیل قاسمی روز یکشنبه در گفت وگوبا خبرنگار افزود: ۸۱ واحد صنعتی و معدنی راکد استان در سال گذشته فعالیت مجدد خود را آغاز کردند که با احیای آن برای ۹۲۷ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

 

وی با اشاره به اینکه درسال جدید نیز برای احیای دیگر واحدهای راکد برنامه ریزی‌هایی انجام شده است و تلاش ما بر این است تا واحدهای بیشتری به چرخه تولید بازگردند، افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال ۲۴ واحد صنعتی فلزی و غیرفلزی با سرمایه گذاری ۱۴۹ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال احیا و به چرخه تولید برگشته‌اند.

 

وی بیان داشت: در این مدت ۱۲ واحد صنعتی غیرفلزی با اشتغال ۱۲۳ نفر و سرمایه گذاری ۶۵ میلیارد و ۸۴۷ میلیون ریال و ۱۲ واحد غیرفعال صنعتی فلزی با میزان سرمایه گذاری ۸۳ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال و اشتغال ۶۴ نفر احیا شده‌اند.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به اینکه تعداد ۹ واحد صنعتی نیز به علت فعال نشدن پروانه آن‌ها باطل شده است، اظهارداشت: همچنین دراین مدت تعداد ۳۲ فقره پروانه صنعتی با نرخ رشد ۷۷ درصدی با سرمایه گذاری ایجاد شده ۳۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال صادر شده است.

 

قاسمی ادامه داد: میزان تولید صنایع غیرفلزی نیز از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال ۶ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۶۵۹ هزار تن با نرخ رشد ۹ درصدی نسبت به همسنجی با پارسال بوده است.

 

وی ادامه داد: با وجود چالش‌های پیش روی شامل کاهش برق، مشکلات گازرسانی و محدودیت‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا در تمام موارد یادشده، رشد صورت گرفته است.

 

این مسوول یادآورشد: بهره‌برداری از طرح توسعه شرکت پالایش نفت بندرعباس و صدور پروانه بهره‌برداری با افزایش سرمایه گذاری ۲۸ هزار و ۶۸ میلیارد ریال و اشتغال ۲ هزار و ۵۱۵ نفر و بهره‌برداری از ۲ کارخانه کنسانتره سنگ آهن پدیده کاوش ایرانیان و تنگ زاغ در راستای تکمیل زنجیره ارزش فولاد از دیگر اقدام‌های صورت گرفته امسال در حوزه صنایع هرمزگان بوده است.

 

وی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون در بخش صنایع هرمزگان اقدام‌های دیگری همچون پیگیری و اجرای برنامه‌های توسعه و تعمیق ساخت داخل، رفع مشکلات و موانع تولید و تامین محصولات مبارزه با کرونا به‌ویژه تامین اکسیژن طبی مورد نیاز بیمارستان‌های استان انجام شده است.

 

قاسمی یادآورشد: پیگیری موضوع فعال سازی بندر شیلاتی گوکسر جاسک به بندر چند منظوره جهت انجام فعالیت تجاری، پیگیری راه‌اندازی بازارچه ملوانی در مناطق گچین ،هرمز و بندرعباس، پیگیری تخصیص سهمیه ۱۰۰ میلیون دلاری برای پیله وران، پیگیری موضوع اجرای دستورالعمل ورود قاچاق کالا و ارز استان برای سفر شناورهای سنتی زیر۵۰۰ تن و برگزاری میز کشوری میگو از دیگربرنامه‌های مهم حوزه صنعتی و تجاری سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان درسالجاری است.



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید