92درصد پیشرفت فیزیکی در واحد فراوری و آزمایشگاه معدن طلای هیرد

مدیر مجتمع مواد معدنی خراسان جنوبی گفت: واحد فراوری و آزمایشگاه معدن طلای هیرد اکنون ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی وارد مرحله بهره‌برداری می‌شود.

92درصد پیشرفت فیزیکی در واحد فراوری و آزمایشگاه معدن طلای هیرد
1400/06/03 | 11:03:53

علیرضا جلالیان روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: در محدوده طلای هیرد تاکنون انجام عملیات استخراج و باطله‌برداری توسط سرمایه‌گذار مربوطه انجام شده است.

 

وی گفت: همچنین تکمیل اکتشاف در تارگت شماره یک با انجام حدود ۹ هزار و ۶ متر حفاری مغزه‌گیری و تکمیل اکتشافات در معدن از دیگر اقداماتی بوده که در این معدن انجام شده است.

 

مدیر مجتمع مواد معدنی خراسان جنوبی اظهار داشت: این مجتمع در پنج معدن آهن حنار، طلای هیرد، روی ملوند، آهن بیشه و طلای خونیک در خراسان جنوبی فعالیت دارد که تاکنون ۶ پروانه اکتشاف، یک گواهی کشف و چهار پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

 

وی افزود: مجموع ذخایر اکتشاف شده فلزی در این معادن هفت میلیون و ۵۸۸ هزار تن و مجموع کل حفاری‌های انجام شده ۲۷ هزار و ۴۰۸ متر در ۱۷۹ گمانه است.

 

جلالیان عنوان کرد: میزان استخراج مواد معدنی معادن مجتمع از ابتدا تاکنون ۶۴ هزار و ۷۶۰ تن و میزان باطله‌برداری از معادن مجتمع نیز در این مدت یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸۹۵ تن بوده است.

 

وی گفت: میزان اشتغال در ۶ معدن زیرمجموعه این مجتمع تاکنون ۲۷۵ شغل که در معدن طلای هیرد ۱۷۰ شغل، آهن حنار ۵۰ نفر، روی ملوند ۳۰ نفر، آهن بیه پنج، طلای خونیک ۱۰ و ازبکوه ۱۰ نفر بوده است.

 

مدیر مجتمع مواد معدنی خراسان جنوبی ادامه داد: میزان اشتغال در زمان بهره‌برداری از این معادن نیز ۴۲۰ نفر است که ۲۰۰ نفر در طلای هیرد، ۶۰ نفر در معدن آهن حنار، ۳۰ نفر در معدن روی ملوند، ۵۰ نفر در معدن بیشه، ۳۰ ازبکوه و طلای خونیک نیز ۵۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

 

وی گفت: مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در سه معدن طلای هیرد، روی ملوند و ازبکوه سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است.

 

جلالیان با اشاره به اهم اقدامات عمرانی و زیرساختی انجام شده در معادن گفت: هزینه‌های مربوط به جبران خسارات و حقوق مرتع‌داران در اجرای خط انتقال آب مجموعه معادن هیرد پرداخت شده است.

 

وی از تکمیل فعالیت‌های احداث سوله نگهداری مغزه‌های حفاری با  پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد خبر داد و افزود:  همچنین شبکه برق کارگاهی به سایت اداری کارخانه توسط سرمایه‌گذار انجام شده است.

 

مدیر مجتمع مواد معدنی خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از روستای سیب چاه به مجموعه معادن هیرد با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال و خرید حقابه از شرکت سهامی زراعی با اعتبار برآوردی ۱۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

 

وی درباره معدن آهن حنار اظهار داشت:  تاکنون عملیات باطله‌برداری رویی پیت معدن با حجم برداشت ۱۷۳ هزار متر مکعب، انجام ۹ نوبت عملیات آتشباری در معدن و احداث بستر زیرساخت مخابراتی انجام شده است.

 

جلالیان گفت: در معدن روی ملوند نیز عملیات استخراجی از ابتدای آذر ۱۳۹۸ انجام و ۳۵ هزار و ۹۷۴ تن ماده معدنی استخراج شده است.

 

وی ادامه داد: نصب و راه‌اندازی باسکول در معدن و احداث شبکه برق رسانی توسط پیمانکار مربوطه نیز در حال انجام است.

 

مدیر مجتمع مواد معدنی خراسان جنوبی عنوان کرد: نبود زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز، مخابرات، جاده، حمل و نقل ریلی از جمله مشکلات موجود در مناطق معدنی استان است که باعث کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به فعالیت در استان می‌شود.

 

وی گفت: نبود نیروی انسانی مورد نیاز سرمایه‌گذران و پیمانکاران در مناطق معدنی استان از دیگر مشکلات است.

 

بنابر آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ۶ معدن طلا با ظرفیت کانسنگ ۳۳ میلیون تُن در خراسان جنوبی شناسایی شده که بزرگترین معدن طلای استان، معدن شادان خوسف با ذخیره بیش از ۲۷ میلون تُن است.

 

کارخانه فرآوری معدن طلای کودکان در شهرستان خوسف به عنوان اولین واحد استحصال طلای خراسان جنوبی خرداد امسال به بهره‌برداری رسید تا با تولید شمش طلا در این واحد قابلیت دیگری از این استان معدنی نمایان شود.

 

معدن طلای هیرد نیز حد فاصل شهرستان‌های نهبندان و خوسف قرار دارد که عملیات اجرایی کارخانه فرآوری طلای هیرد با هدف ایجاد ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا از خرداد سال ۹۸ با استفاده از توان بخش خصوصی آغاز شد.

 

بنابر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی سه واحد فرآوری و استحصال طلا امسال در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و اشتغال مناسبی را ایجاد می‌کند.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید