سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد تومانی شرکت ها برای معادن سیستان و بلوچستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان گفت: ۵۰۰ میلیون تن ذخایر مس در این استان تا کنون کشف شده که در همین ارتباط شرکت‌های توانمند کشوری اعلام سرمایه‌گذاری به میزان پنج هزار میلیارد تومان کرده‌اند.

سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد تومانی شرکت ها برای معادن سیستان و بلوچستان
1400/05/11 | 09:13:58

داود شهرکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاراظهارداشت: صنعت بدون منابع بانکی نمی‌تواند رونق داشته باشد طی سالیان گذشته عمده سرمایه‌گذاری‌ها در بخش صنعت سیستان و بلوچستان توسط مردم بوده که با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته میل به سرمایه‌گذاری در بخش‌های خصوصی و دولتی توانمند در استان فراهم شده که در آینده نزدیک در استان شاهد جهش تولید و رونق اقتصادی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سیستم بانکی با بخش‌های تولید و تجارت به رونق اقتصادی کمک بسزایی خواهد کرد افزود: پارسال با پیگیری‌های سازمان صمت استان تنها استانی بودیم که در راستای حمایت و رونق تولید زمینه اجرای تسهیلات ۹ درصدی یارانه‌ای را فراهم و عملیاتی کردیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: استراتژی توسعه‌ای تعریف شده برای توسعه این استان در ۲ بخش معدن و تجارت بوده و با توجه به ذخایر خوب معدنی که در استان داریم توجه به معدن ایجاد صنایع را هم در پی‌خواهد داشت که این مهم در استان ما در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تاکنون در سیستان و بلوچستان ۳۷ تن طلا شناسایی شده و ذخیره خوب تیتانیوم در منطقه فنوج نیز شناسایی که سرمایه‌گذاری توسط یکی از شرکت‌های توانمند معدنی کشور جهت ایجاد معدن و صنایع وابسته در حال انجام است.

شهرکی اظهارداشت: در سیستان و بلوچستان طرح‌های بزرگ از جمله فولاد چابهار، طلای بزمان، مس شمال زاهدان، مس نیمروز و صنایع معدنی منیزیت با پیشرفت‌های فیزیکی قابل قبول در حال انجام است که نهایتا با اتمام این طرح‌ها جهش اقتصادی در استان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان صنایع شاخص کشوری فعال است از جمله ۲ کارخانه سیمان و یک کارخانه سیمان آماده افتتاح،کارخانه صنایع معدنی مس نصرت‌آباد، مجتمع نساجی ایرانشهر، کارخانه تولید کننده سموم دفع آفات نباتی با تامین ۱۵ درصد از نیاز کشور، کارخانه‌های تولیدی تور ماهی که تامین‌کننده ۸۰ درصد نیاز صیادان کشور  است و قطب صنایع تبدیلی شیلاتی در تولید انواع برندهای کنسروها در کشور هستیم.



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید