راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات معادن زغال‌سنگ طبس طی ۱۸ ماه آینده

دیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی ‌گفت: در راستای رفع مشکلات پروژه های معدنی و صنعتی استان و با توجه به طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌های در دست اقدام توسط سازمان ایمیدرو در استان، استاندار خراسان جنوبی شخصا و به صورت ویژه این موضوعات را پیگیری کردند که منجر به تصویب ۱۴ اقدام در استان شد.

راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات معادن زغال‌سنگ طبس طی ۱۸ ماه آینده
1400/03/12 | 09:53:28

علی اکبر اکبری راد در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: شرکت ایمیدرو بعنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور می‌تواند نقش مهمی در توسعه مناطق و استان‌های کشور داشته باشد که از طریق برنامه‌های ستاد توسعه خاوران این سرمایه‌گذاری‌ها جذب استان می‌شود.

 

مسئول دبیرخانه ستاد توسعه خاوران خراسان جنوبی بیان کرد: فعال کردن بخش‌های مختلف اقتصادی در استان، شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری استان، شناسایی سرمایه‌گذاران واقعی و دارای اهلیت، حذف بروکراسی‌های زائد اداری، فعال کردن معادن و صنایع معدنی، ایجاد ارزش افزوده، بالابردن سطح اشتغال، ایجاد رفاه اجتماعی و.... از جمله برنامه‌ها و اهداف ستاد توسعه خاوران استان است.

 

 وی گفت: در همین راستا و در جهت رفع مشکلات پروژه های معدنی و صنعتی استان و با توجه به طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌های در دست اقدام توسط سازمان ایمیدرو در استان، استاندار خراسان جنوبی شخصا و بصورت ویژه این موضوعات را پیگیری کردند که منجر به تصویب ۱۴ اقدام در استان شد.

 

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به دستور مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اجرایی شدن پروژه‌های معطل مانده در استان خراسان جنوبی که استاندار خراسان جنوبی پیگیری می‌کردند، اظهار کرد: موضوع راه‌اندازی کارخانه فولاد قائنات تا آخر خردادماه جاری به بهره‌برداری برسد.

 

اکبری راد از دستور مدیرعامل سازمان ایمیدرو در خصوص تعیین تکلیف پروانه‌های بهره‌برداری، گواهی‌های کشف، پروانه اکتشافی و.... خبر داد و بیان کرد: تا دو هفته آینده نمایندگانی از شرکت ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور برای این موضوع به استان سفر خواهند کرد.

 

وی با اشاره به عدم وجود بسته‌های اطلاعاتی ژئوفیزیک هوایی و زمین‌شناسی در این استان گفت: مقرر شد ایمیدرو با هماهنگی وزارت صنعت معدن و تجارت در اسرع وقت نسبت تهیه، تکمیل و تدوین بسته‌های اطلاعاتی ژئوفیزیک و زمین‌شناسی در استان اقدام کند تا در اختیار سرمایه‌گذاران و معدن‌کاران قرار گیرد.

 

مسئول دبیرخانه ستاد توسعه خاوران خراسان جنوبی از اجرای خطوط انتقال برق به معادن شاهکوه نهبندان و معادن سرب و روی غنی‌آباد در شهرستان بشرویه خبر داد و گفت: برق‌رسانی به معادن طلای هیرد در فاز اول از طریق خرید ژنراتور انجام و در فاز دوم  مطالعات پروژه تامین برق محدوده‌های معدنی طلای هیرد تا پایان تیرماه سال جاری انجام می‌شود.

 

راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات معادن زغال‌سنگ طبس طی ۱۸ ماه آینده

 

اکبری راد از ایجاد و راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات معادن زغال‌سنگ طبس ظرف مدت ۱۸ ماه آینده خبر داد و بیان کرد: مناقصات تجهیزات انجام شده و پیمانکار پروژه نیز انتخاب و طی نیمه دوم ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی از جذب سرمایه‌گذار برای کارخانه طلای خونیک، اکتشافات معادن سرب و روی ازبک کوه و احداث کارخانه فرآوری، آسفالت ۱۴ کیلومتر از جاده دسترسی به معادن پرورده به پی کوه طبس، اجرای خط انتقال برق از محل پست ۱۳۲ معادن زغال‌سنگ، رفع مشکل آنتن‌دهی و مشکلات مخابراتی و ارتباطی منطقه پرورده طبس و..... گفت.

 

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: این موارد مستمر پیگیری و دنبال خواهد شد تا در موعد مقرر بهره‌برداری شود.

 

اکبری راد یادآور شد: نظر به اهمیت پروژه‌های در دست اقدام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در بحث توسعه، رونق اقتصادی و اشتغال استان این موضوعات در دستور کار ستاد توسعه خاوران استان قرار گرفته و تا نتیجه نهایی پیگیری و دنبال خواهد شد.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید