رشد تولید محصولات فولادی و مس در سیستان بلوچستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تولید محصولات فولادی این استان سال ۹۸ حدود یکهزار و ۶۵۰ تن بود که سال گذشته این میزان با ۳۹ درصد رشد به ۲ هزار و ۲۹۱ تن رسید.

رشد تولید محصولات فولادی و مس در سیستان بلوچستان
1400/03/03 | 10:42:13

دکتر ماندانا زنگنه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهارداشت: همچنین یکی از تولیدات مهم صنعت سیستان و بلوچستان شمش آنتیموان است که در سال ۹۸ تولید آن سه تن بود که این میزان سال گذشته با رشد ۶۷ درصدی به پنج تن افزایش یافت.

 

وی ادامه داد: تولید کنسانتره مس که در سال ۹۸ تنها ۸۲۱ تن بود با ۴۵ درصد رشد به یکهزار و ۳۹۱ تن کنسانتره در سال ۹۹ رسید و رده دوم بیشترین تولیدات صنعت استان در این سال را داشت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تولید سموم دفع آفات گیاهی که سال ۹۸ نزدیک به پنج هزار و ۸۴۲ تن بود سال گذشته با هفت هزار و ۸۴۴ تن تولید رشد ۳۴ درصدی به خود گرفت.

 

وی افزود: در تولید آرد سال گذشته میزان تولیدات سیستان و بلوچستان ۳۸۰ هزار تن بود که با توجه به تولید ۳۶۰ هزار تن در سال ۹۸ رشد تنها ۶ درصدی را داشته است و در حوزه سیمان هم تولیدات استان از ۲ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۰۲ تن در سال ۹۸ به ۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۰ تن در سال ۹۹ رسید که تنها پنج درصد رشد را دربر داشت.

 

زنگنه ادامه داد: در سال ۹۹ با توجه به شرایط حساس کشور برای کمک به حوزه درمان و بهداشت واحدهای تولید محصولات بهداشتی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد که این واحدها ۲۶۴ هزار و ۵۰۰ ماسک تنفسی سه لایه تولید کردند و در کنار افزون‌بر ۱۵هزار و ۴۰۸ عدد لباس شین و گان لمینت شده هم در استان به تولید رسید.

 

وی اظهارداشت: منیزیت دانه بندی شده هم از دست محصولاتی بود که سال گذشته برای اولین بار در استان تولید آن آغاز شد و تولید آن سال گذشته به ۱۹ هزار و ۴۲۱ تن رسید.



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید