ذخیره 30 تن طلا در سیستان و بلوچستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان گفت: در حوزه طلا جزو چهار استان با ذخایر قابل توجه طلا هستیم و هم‌اینک ظرفیت ذخایر این ماده معدنی در این استان به افزون‌بر ۳۰ تن رسیده است.

ذخیره 30 تن طلا در سیستان و بلوچستان
1400/02/28 | 10:18:35

داود شهرکی روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار با اشاره به اینکه سهم ۳.۵ درصدی از معادن کشور برای سیستان و بلوچستان است و در تیتانیوم ۵۰ میلیون تن ذخایر شناسایی شده وجود دارد بیان کرد: در حوزه طلای تفتان سرمایه‌گذار «شستا»است که متولی اجرای این پروژه بوده و مقدمات کارخانه تولید ۳۰۰ تن شمش طلا را آغاز و در خرداد شروع عملیات اجرایی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه سنگ آهن ذخیره ۲۰۰ هزار تن داریم و حدود ۱۷ معدن در این زمینه در تفتان فعال است تاکید کرد: در پروژه‌های بزرگ مانند مس، طلا و آهن یک از بزرگترین مشکلات استان وجود زیرساخت‌هاست.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه  این استان تنها تولیدکننده شمش آنتیموان در کشور است افزود: دانش فنی این فلز استراتژیک در اختیار کشور قرار دارد و تولید این شمش از پنج هزار تن پارسال به ۱۰ هزار تن امسال خواهد رسید که بیش‌از ۶۰ درصد افزایش در این حوزه خواهد بود.

 

وی بیان کرد: در محصولات فولادی ۴۰ درصد افزایش تولید وجود داشت و از یکهزارو ۶۷۰ تن تولید هم‌اینک به ۲ هزارو ۳۰۰ تن رسیده است

 

شهرکی با بیان اینکه در موضوع فرآوری منیزیت نیز اقدامات خوبی انجام شده خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید این ماده معدنی تنها در ۲ استان خراسان جنوبی با بیش از ۷۰ درصد و سیستان و بلوچستان با ۳۰ درصد است.

 

وی اظهارداشت: ۲۰ هزار تن ظرفیت منیزیت در سیستان و بلوچستان بوده و همچنین ظرفیت تولید در مس هم‌اینک به یکهزارو ۱۹۰ تن و به رشد ۱۰۰ درصدی رسیده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه سیمان پارسال ۱۵ درصد افزایش تولید داشتیم ولی در موضوع حمل این محصول به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل سیستان و بلوچستان مشکلاتی وجود دارد.

 

قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در کمربند فلزایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد و در این راستا وجود معادن به نسبت غنی گشوده و ناگشوده فلزی و سهم بالای استان در برخورداری از این معادن با ذخایرمعدنی نظیر کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی ، قلع، تنگستن، آنتی موان، طلا و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، سیلیس، فلدسپات، کائولن و سنگ‌های ساختمانی بویژه گرانیت و همچنین پتانسیل‌های معدنی حوزه تفتان و امکان استقرار کارخانجات چینی و کاشی و سرامیک در محدوده تفتان بخشی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های این استان است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید