جشنواره اینوماین 3 و برگزاری آن در اواسط تابستان

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: سومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین3) در ماه مرداد توسط موسسه پژوهشی آموزشی یونیدرو برگزار می شود.

جشنواره اینوماین 3 و برگزاری آن در اواسط تابستان
1400/02/22 | 11:49:22

غلامرضا ملاطاهری با بیان این مطلب گفت: سومین جشنواره اینوماین در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، حمایت از فناوران صاحب ایده‌های نوآورانه و اهمیت توجه به هم‌نشینی ایده‌پردازان و همچنین رویکرد تعاملی بازیگران و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره، اهدافی همچون افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی و ارائه توانمندی و بهره‌مندی از ظرفیت آن‌ها، ترغیب فناوران و نوآوران دانشگاه و صنعت به ایده‌پردازی، جستجو و تجمیع نیازهای فناورانه بخش معدن و صنایع معدنی، ارائه راهکارهای نوآورانه، ترغیب به نهادسازی در تامین منابع مالی ایده‌های این بخش و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمایتی موجود در دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همگرایی با آنها دنبال می شود.

 

افزوده شدن بخش های جدید در جشنواره سوم

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به افزوده شدن بخش های جدید به جشنواره اینوماین 3 اظهار داشت: در این جشنواره، بخش‌های جدیدی شامل ارائه توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و نوآوران، مسابقه حل مسئله و مسابقه چالش برتر صنعتی و نشست‌های تخصصی با حضور متخصصان ملی و بین المللی به مفاد جشنواره های قبلی افزوده شده است.

وی افزود: در 2 جشنواره قبلی، بخش های مختلفی همچون مسابقه ایده، نمایشگاه توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه نیازهای فناورانه سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ صنعتی، اجرا شد که در جشنواره امسال نیز انجام می شود.

 

حامیان دولتی و خصوصی

ملاطاهری با اشاره به حامیان جشنواره اینوماین 3 تصریح کرد: حامیان دولتی این جشنواره، ایمیدرو، دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ملی صنایع مس ایران و مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی (ایمینو) هستند.

وی ادامه داد: شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی حامی مشتمل بر شرکت های فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، گل‌گهر، چادرملو، فولاد خراسان، فولاد خوزستان، هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و خانه معدن ایران هستند.

 

فرصت ارائه ایده ها تا 20 خرداد

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو خاطرنشان کرد: ایده‌پردازان و صاحبان‌نظران می‌توانند، حداکثر تا تاریخ 20 خرداد برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال ایده‌ها و چالش‌های خود، به سایت موسسه یونیدرو به آدرس Unidro.ir و سایت اختصاصی جشنواره به آدرس Innomine.ut.ac.ir مراجعه کنند.

منبع:دنیای معدن



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید