تلاش انگوران برای کشف و استخراج ذخایر جدید معدنی

مجتمع سرب وروی انگوران با هدف شناسایی ذخایر جدید ماده معدنی برنامه ۱۳ هزار متر گمانه اکتشافی را در سال جاری در دستور کاردارد.

تلاش انگوران برای کشف و استخراج ذخایر جدید معدنی
1400/02/19 | 09:25:28

امید فلاح مدیر مجتمع سرب و روی انگوران درباره اهداف و برنامه های شاخص سال ۱۴۰۰ گفت: استخراج ۸۵۰ هزار تن ماده معدنی از جمله برنامه های مجتمع در سال جاری است.

وی افزود: همچنین استخراج ۱۲۰ هزار تن ماده معدنی از بخش زیر زمینی و ۴ میلیون و ۴۰۲ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری را می توان از اهداف مجتمع سرب و روی انگوران در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران تصریح کرد: فاز سوم احیاء دمپ های باطله (کاشت نهال در عرصه ایی به وسعت دو هکتاری ) نیز در برنامه سال جاری مجتمع قرار دارد.

وی از پذیرش گردشگر معدنی و ژوتورئسم (در راستای صدور اولین پروانه گردشگری معدنی ایران بنام شرکت تهیه و تولید – مجتمع معدنی سرب و روی انگوران در صورت موافقت ستاد مبارزه با بیماری کرونای استان ) در سال پیش رو خبر داد.

فلاح در مورد عملکرد مجتمع معدنی سرب روی انگوران در سال ۹۹، خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده با وجود مشکلات فراوان از جمله تحریم های همه جانبه، بیماری کرونا و….. با ارسال ۹۵۵ هزار و ۲۴۸ تن ماده معدنی روباز علاوه برافزایش ۵۴/۴۶ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ رکورد ارسال ماده معدنی بعد از ۵ سال شکسته شد .

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۱۴۴ هزار و ۶۹۵ تن ماده معدنی زیر زمینی ارسال شده است که نسبت به سال ۹۸ از رشد ۲ هزار درصدی برخوردار بود.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران تصریح کرد: در سال ۹۹ در این مجتمع به میزان۹۱۹ هزار و ۱۸۴ تن ماده معدنی از بخش روباز استخراج شده است که رشدی ۲۰/۵ درصدی را نسبت به سال ۹۸ تجربه کرد.

به گفته وی، میزان استخراج ماده معدنی زیر زمینی در مجتمع سرب و روی انگوران طی سال ۹۹ معادل۱۲۶ هزار و ۴۲۸ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش ۴۰/۵۸ درصدی داشت.

فلاح افتتاح استخراج ماده معدنی از بخش زیرزمینی با حضور مقامات کشوری و استانی، احداث ۱۲۰۰ متر نوارنقاله داخل تونل بخش زیرزمینی جهت انتقال مواد استخراج شده به خارج از تونل و انجام مطالعه بمنظور استفاده از سیستم سورتینگ جهت بازیابی کان سنگ کم عیار مجتمع را از جمله اقدامات شاخص مجتمع معدنی سرب و روی انگوران سال۹۹ برشمرد.

وی، انجام عملیات اکتشافی مقدماتی در محدوده ۳۸ کیلومتری پروانه بهره برداری مجتمع جهت دست یابی به ذخیره های جدید ، یکپارچه سازی سیستم فروش و مالی مجتمع ، دریافت اولین پروانه گردشگری معدنی و ژئوتوریسم ایران بنام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران – مجتمع معدنی سرب و روی انگوران را از دیگر اقدامات مهم مجتمع اعلام کرد.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خاطرنشان کرد: طی سال ۹۹ از اولین پروانه گردشگری معدنی ایران توسط وزیر صنعت ، معدن ، تجارت و رییس کارگروه گردشگری مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

وی در خاتمه افزود: در سال گذشته به مدت ۹۷۰ ساعت به روستاهای مجاور شهر دندی و ماهنشان ارائه خدمات با ماشین آلات معدنی و راهسازی صورت گرفت.

 

منبع:دنیای معدن



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید