ارزش بیمه‌نامه‌های صندوق بیمه معدن در سال 99

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: برآورد می‌شود ارزش بیمه‌نامه‌های صندوق بیمه معدن امسال نسبت به پارسال به رشد بیش از سه برابری برسد.

ارزش بیمه‌نامه‌های صندوق بیمه معدن در سال 99
1399/11/07 | 11:35:43

از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «وجیه الله جعفری» در نشست بررسی عملکرد ۱۰ ماهه ۹۹ صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی تصریح کرد: امروز بیمه نامه های این صندوق به ارزش ۷۹۲ میلیارد تومان آماده صدور است که با احتساب ۳۲۵ میلیارد تومان بیمه نامه های صادر شده، کل ارزش این بیمه‌نامه‌ها تا پایان امسال به بیش ازیکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

 

به گفته وی، تعداد بیمه نامه های صادر شده از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به ۳۰ فقره رسیده که بیش از ۷۰ درصد آنها (۲۲ فقره)، مربوط به حوزه بهره‌برداری و فرآوری معادن بوده و بقیه مربوط به حوزه اکتشاف است.

رییس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: پشتیبانی از بهره برداران بخش خصوصی معادن به عنوان برنامه ایمیدرو است و با توجه به اینکه در سال گذشته ارزش بیمه نامه های صادر شده به رقم ۳۰۵ میلیارد تومان رسید، امسال انتظار می رود به رشد بیش از سه برابری در این زمینه برسیم.

 

سرب و طلا بیشترین سهم از بیمه‌نامه‌ها

جعفری پیرامون سیاست ایمیدرو برای تحقق نهضت فرآوری در معادن بخش خصوصی توضیح داد: واحدهای فلوتاسیون (روش متداول آماده سازی کانه ها، به منظور فرآوری بیشتر)، معادن آهن، واحدهای تلفیقی فرآوری، ‌ سرب و طلا بیشترین سهم از بیمه نامه ها را درمدت یاد شده در اختیار داشته اند.

وی اضافه کرد: ایمیدرو در زمینه افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نیز تلاش کرده که این روند از سال های گذشته با هدف افزایش حمایت از توسعه معادن و صنایع معدنی بخش خصوصی آغاز شده و سال گذشته سرمایه این صندوق از ۱۴۰ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و گام بعدی دستیابی به سرمایه یکهزار میلیارد تومانی است.

جعفری همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، با افزایش ریسک پذیری، توجه بیشتری به بخش اکتشافات داشته باشد.

 

مطالبات معوقه صندوق بیمه معدنی صفر شد

براساس این گزارش، «فرید دهقانی» مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی هم در این نشست گفت: بررسی ها نشان می دهد از سال ۹۷ به بعد مطالبات جاری صندوق افزایش نداشته و امسال نیز مطالبات معوقه صفر شد و وام گیرندگان به موقع بازپرداخت ها را انجام می دهند.

وی درباره برنامه های امسال افزود: صدور ضمانت‌نامه بورسی برای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در برنامه های۱۳۹۹ است و علاوه بر این پرداخت سود یارانه ای دو درصدی به طرح های دانش بنیان، ‌ پرداخت سود تسهیلات برای خرید ماشین آلات داخلی و افزایش سهم در بازار سرمایه در تامین مالی به میزان ۲۰درصد نیز در برنامه است.

دهقانی افزود: پیش بینی شده که در سال ۱۴۰۰ برنامه دستیابی به سرمایه یکهزار میلیارد تومانی اجرایی شود.

 

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی در چارچوب اهداف اقتصادی کلان کشور و تقویت و حمایت از سرمایه گذاران خصوصی در بخش معدن، برابر ماده ۳۱ قانون معادن مصوب ۱۳۷۷ در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و به منظور تحقق توسعه پایدار در بخش معدن و ایجاد تضمین و امنیت سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی و هدایت و راهبری این سرمایه گذاری ها، فعالیت می کند.  
منبع: ایرنا

 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید