ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم جهت ساماندهی پسماند روی

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، ساماندهی پسماند روی را قطعی و ضروری دانست.

ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم جهت ساماندهی پسماند روی
1399/09/24 | 13:31:27

محمدرضا آبی‌پور، در رابطه با پسماند روی، اظهار کرد: در ابتدا منطقه مرصع برای دپوی پسماند روی تولید شده در شهرک تخصصی روی استان در نظر گرفته شده بود که به دلیل بروز مشکلاتی، مقرر شد این پسماندها در منطقه سردهات دپو شود.

وی افزود: معاونت عمرانی استانداری زنجان در حال حاضر موظف به پیگیری ایجاد زیرساخت و آماده‌سازی محلی برای پسماندهای تولیدی جدید در منطقه سردهات است و بر اساس اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، تا یک ماه آینده لندویل سردهات برای انتقال پسماندهای تولیدی شهرک تخصصی روی ایجاد خواهد شد.

این مسئول با اشاره به پسماندهایی که در طول سال‌های گذشته دپو شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ میلیون تن پسماند روی در مجاورت شهر زنجان دپو شده که برای انتقال آن توافقاتی با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، انجام شده و کار مدیریتی آن در حال انجام است تا این پسماندها به عنوان منبع جدید به چرخه تولید روی کشور، وارد شده و مابقی پسماندهای موجود پس از فرآوری به منطقه‌ای در سردهات منتقل می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، پسماند حاصل از فرآوری پسماندهای موجود را ماده‌ای کم‌خطر عنوان کرد و گفت: شرکت بهین‌فراور، شرکتی است که از مشارکت شرکت‌های روی شهرک تخصصی روی ایجاد شده و سهام‌داران آن اعضای شهرک روی هستند و این شرکت متولی انتقال و مدیریت پسماند روی در منطقه سردهات است.

آبی‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر تکنولوژی فرآوری مواد معدنی برای استحصال روی بالاتر رفته و می‌توان از پسماندها نیز روی باقی‌مانده را فرآوری کرد و از آنجایی که مانده روی در پسماند تولیدی کمتر از ۱۰ میلیون تن دپو شده است، به همین دلیل مدیریت و دفن پسماند در حوزه پسماند مدیریت می‌شود.



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید