پیام دکتر بهرام شکوری

پیام رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران به بانک جامع معدن و صنایع معدنی ایران

پیام دکتر بهرام شکوری
1399/07/16 | 16:19:20

اتاق بازرگانی به جز تاثیرگذاری در فضای داخلی، در روابط بین‌الملل نیز می‌تواند ایفای نقش کند. اتاق‌های مشترک بین ایران و سایر کشورها، این امکان را به بخش خصوصی می‌دهد که بتوانند با چشم‌انداز روشنی به روابط تجاری بین‌المللی خود بنگرند. بدین حهت در راستای پویایی و تحقق اهداف اتاق، اقدامات اجرایی موفقی صورت پذیرفته است که می‌توان از برگزاری شوراهای گفت‌وگو در این خصوص نام برد. 

اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری، یک بحث علمی است که در نهایت به اجرایی شدن استراتژی توسعه صنعتی کشور منجر شده و به اجرای استراتژی توسعه صنعتی کشور جهت می‌دهد. از این رو اولویت کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران پیگیری بحث اقتصاد مقاومتی در حوزه معدن و صنایع معدنی از حوزه اکتشاف تا فراوری محصول و تکمیل زنجیره ارزش است. لذا برای نیل به این هدف می بایست بخش معدن و صنایع معدنی کشور قابل رقابت با شرکت‌های خارجی شده و پس از تامین نیاز داخلی با نگاه برون نگر اقدام به صادرات نیز کنند.

لازمه ارتباط صحیح و منطقی با کشورهای علاقمند به سرمایه گذاری در ایران داشتن اطلاعات مناسب، به روز و دسته بندی شده در تمامی حوزه هاست. این امر در بخش معدن و صنایع معدنی به علت نیاز این حوزه به سرمایه‌‎های کلان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امری که تا سالها به عنوان یکی از دغدغه های اصلی پارلمان بخش خصوصی ایران بوده است. 

حضور پررنگ تشکل ها در تولید بانک های اطلاعات می تواند نویدبخش رشد و شکوفایی هرچه بیشتر کشور در امور اقتصادی و سیاسی گردد. این امر با توجه به تولیت خانه معدن ایران و فراگیری این تشکل صنفی مردم نهاد حایز اهمیتی دوچندان است.

خوشبختانه خانه معدن ایران با شناخت صحیح از نیاز مخاطبان اقدام به انتشار اطلاعات دست اندرکاران این حوزه به منظور استفاده در داخل و خارج از کشور نموده است. از این رو انتشار ویرایش جدید بانک جامع معدن و صنایع معدنی ایران در فضای پس از توافق تاریخی ایران با جهان بر سر مسایل هسته ای و گشایش افق‌‎های جدید پیش روی ملت بزرگ ایران، امر پسندیده و شایسته تقدیر است.

از این جهت از تمامی دست اندرکاران این پروژه قدردانی نموده و امیدوار است با انتشار منظم بانک‌‎هایی این چنین در تمامی بخش‌‎ها، شاهد پیشرفت روز افزون کشور عزیزمان باشیم.

 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید