استاندار آذربایجان غربی: باید بستر و حمایت لازم از سرمایه گذاری در بخش معدن صورت بگیرد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی قابل توجه استان گفت: این بخش هنوز نقش خود را برای توسعه استان ایفا نکرده و باید بیشتر به توان درآمدزایی و ارزش افزوده این بخش توجه شود.

استاندار آذربایجان غربی: باید بستر و حمایت لازم از سرمایه گذاری در بخش معدن صورت بگیرد
1399/07/15 | 09:05:00

محمدمهدی شهریاری دوشنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: برای بهره مندی از ظرفیت معادن در شکوفایی اقتصادی استان از جمله اشتغال باید بستر و حمایت لازم از سرمایه گذاری صورت بگیرد در حالی که هنوز نتوانسته ایم به خوبی داشته های معدنی استان را معرفی کنیم.

 

وی اضافه کرد: با اکتشافات صورت گرفته، معادن جدیدی در بخش طلا و فلزات گرانبها در برخی نقاط استان شناسایی شده که باید مورد توجه جدی برای جذب سرمایه گذار قرار گیرد.

 

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: ایمیدرو، حمایت لازم را از معادن تکاب ندارد و این امر باعث شده تا ظرفیت های این منطقه مغفول بماند.

 

شهریاری ادامه داد: به هیچ وجه قابل قبول نیست که در تکاب به عنوان غنی ترین شهر معدنی ایران، این حجم از محرومیت وجود داشته باشد.

 

وی در خصوص سرمایه گذاری‌های قانونی در بستر دریاچه ارومیه بیان کرد: ظرفیت های قانونی در این حوزه وجود دارد که در صورت حمایت می تواند سرمایه گذاری های کلانی را به همراه داشته باشد ولی محیط زیست حمایت لازم را در این خصوص ندارد.

 

استاندار آذربایجان غربی در خصوص مشکلات به وجود آمده در ارومیه برای تامین نان اظهار کرد: شایعاتی توسط برخی نانوایان و افراد سودجو برای گران کردن نان در سطح شهر و فضای مجازی شکل گرفته ولی جای هیچ نگرانی نیست.

 

شهریاری افزود: ضمن عذرخواهی از مردم بابت مشکلات به وجود آمده، سهمیه آرد نانوایی ها را افزایش دادیم و به زودی هم این مساله برطرف می شود.

 

وی گفت: از مردم انتظار داریم به شایعات توجه نکنند و با بردباری نسبت به رفع مشکل در یکی دو روز آینده اطمینان خاطر داشته باشند.

 

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه درآمدهای مالیاتی استان در نیمه نخست امسال ۱۰۴ درصد تحقق یافت، اضافه کرد: برای تحقق کامل درآمدهای مالیاتی ضمن شناسایی مودیان جدید باید مانع فرارهای مالیاتی شد.

 

در این جلسه از ادارات برتر در جشنواره شهید رجایی قدردانی شد.

 

آذربایجان غربی صاحب معادن بزرگ به ویژه در بخش طلاست ولی ارزش افزوده قابل توجهی در این خصوص نصیب استان نشده است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید