طرح استخراج منیزیت از دولومیت در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود

طرح استخراج منیزیت از دولومیت در چهارمحال و بختیاری موجب اشتغال برای 400 نفر خواهد شد

طرح استخراج منیزیت از دولومیت در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود
1399/06/19 | 13:39:07

سجاد رستمی ۱۹ شهریورماه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۸۵۶ واحد صنعتی در استان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۳۸ واحد صنعتی دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر است و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال ۵۰ تا ۱۰۰ نفر را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در استان ۵۰ درصد در سال‌جاری رشد داشته است، گفت: ۱۴۹۵ طرح در استان در دست اجرا است.

وی ادامه داد: در ۵ ماهه ابتدایی سال حدود ۶۰ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار شده و ۹۰ قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شده است.

رستمی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن ماده معدنی از ۱۰۲ معدن فعال چهارمحال و بختیاری استخراج شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۸ ماده معدنی از معادن استان استخراج می‌شود و با رشد ۵۰ درصدی استخراج در سال‌جاری مواجه بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طرح استخراج منیزیت از دولومیت در استان در دست اقدام است، با اجرای این طرح برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود، پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پاییز سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۲۰ میلیون دلار  کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شده است، تاکید کرد: باید این عدد تا پایان سال به ۴۰ میلیون دلار برسد.

در ادامه علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: رشد ارزش افزوده بخش صمت از تولید ناخالص داخلی از سال ۸۵ تا ۹۵ در استان از ۸.۱ به ۱۱ رسیده است، اما در کشور این نرخ کاهشی بوده است.

شهریارپور با بیان اینکه ۴۶ پروژه جهش تولید در چهارمحال و بختیاری تعریف شده است، عنوان کرد: اجرای این طرح‌ها نیازمند ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۴۹ درصد اشتغال استان در بخش صنعت است، گفت: همچنین ۳۷ درصد پروژه‌های استان در حوزه صنعت تعریف شده است.

وی افزود: ۱۷ پروژه جهش تولید چهارمحال و بختیاری در بخش صنعت، معدن و تجارت است که این پروژه‌ها در حوزه تامین زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی برای استقرار واحدهای صنعتی، توسعه خوشه خاتم، شهرک بادام، تولید الکل از میلاس و... است.

شهریارپور سهم بخش صنعت از بودجه استان را ۲۱ میلیارد و ۵۶۲ میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: سهم شهرک‌های صنعتی از این اعتبار ۱۷ میلیاردتومان است و پیش‌بینی می‌شود این اعتبار به ۵۰ میلیاردتومان افزایش پیدا کند.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید