حمایت از ایده ها و طرح های جدید در بخش معدن و صنایع معدنی

مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز لازم است به سمت فناوری پیش برویم و از خام‌فروشی در بخش معدن به عنوان یک ضرورت باید فاصله گرفت.

حمایت از ایده ها و طرح های جدید در بخش معدن و صنایع معدنی
1399/06/18 | 08:35:12

کامبیز مهدی زاده  درمراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز نوآوری معادن وصنایع معدنی ایران  ایمیددر مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز نوآوری معادن وصنایع معدنی ایران (ایمینو) افزود: موضوع توسعه اکتشاف در عمل در بخش معدن مورد تاکید است.

وی یادآور شد: کشورمان تاکنون نتوانسته در بخش زمین شناسی پزشکی پیشرفت داشته باشد و این موضوع در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار دارد.

مهدی زاده موضوع فعالیت در بخش عناصر نادر خاکی را مهم دانست و آن را ابزاری برای چین در برابر آمریکا ارزیابی کرد و گفت: کشورمان نیز در این زمینه راهبردی باید فعالیت کند.

وی ابراز امیدواری کرد: حمایت از ایده ها و طرح های جدید در بخش معدن و صنایع معدنی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و ایمینو را حرکتی در مسیر حمایت شرکت های دانش بنیان ارزیابی کرد.

مهدی زاده گفت: انتظار می رود ماهانه یک مرکز نوآوری، عملیاتی در استانها که ظرفیت معدنی دارند، افتتاح شود.  

 براساس این گزارش،  مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) با حضور جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن وتجارت افتتاح شد و در این مرکز، فضا برای فعالیت ۶ استارتاپ فراهم شده که در زمان حاضر پنج استارتاپ شامل «شبیه‌سازی گمانه‌های اکتشافی»، «مدیریت باطله‌های معدنی»، «افزایش بازیابی سیستم های لیچینگ و بیولیچینگ مس با استفاده از آلاینده های گازی خروجی از دودکش کارخانه ها» و «ساخت و راه اندازی نخستین سامانه اکتشافات زمین شناسی – ژئوفیزیکی (مغناطیس سنجی)» و «هوابرد پهپادی» فعالیت می کنند.

 پنج  استارتاپ مزبور از میان ۱۵ ایده برگزیده دومین جشنواره اینوماین پس از انجام مصاحبه، حائز شرایط برخورداری از خدمات مرکز نوآوری ایمینو شدند و اکنون دوره شکل دهی را تا زمان انعقاد قرارداد قطعی با هدف برخورداری از سایر امتیازات شتابدهی در بخش استارتاپ ها طی می کنند.

منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید