چین وارد کننده خالص فولاد | مقصد مازاد تولید فولاد در جهان

علی رغم افزایش 9 درصدی تولید فولاد خام در چین، با افزایش تقاضای فولاد ساختمانی و پروژه های زیرساختی، این کشور برای دومین ماه متوالی در جولای 2020 وارد کننده خالص فولاد شد.

چین وارد کننده خالص فولاد | مقصد مازاد تولید فولاد در جهان
1399/06/11 | 11:08:59

محرک های تقاضا در بازار فولاد

عوامل زیادی تقاضا را بهبود دادند. از یک طرف تقاضای جهانی فولاد در بهار راکد بود که تحت تاثیر تعطیلی ها و قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا رخ داد. تولید کننده های فولاد نیز مجبور به انبار نمودن مازاد  تولید شدند. از این رو چین توانست به فولاد ارزان قیمت تر در سراسر دنیا دسترسی داشته باشد کشورهایی بودند که می خواستند از دست مازاد تولید ناخواسته خود خلاص شوند. ازاین رو موقتا چین تبدیل به پناهگاهی برای مازاد تولید ناخواسته جهانی شد.

از طرف دیگر تقاضای محصولات فولادی به ویژه ورق گرم در رونق بود. تجار موقتا به محموله های وراداتی ارزان قیمت روی آوردند و خود چین هم از ماه می به تدریج از قرنطینه  خارج شد.

بخش اعظم افزایش واردات فولاد در بخش محصولات نیمه تمام از جمله بیلت و اسلب  و سنگ آهن بود. بزرگترین بازار عرضه محصولات نیمه تمام هند بود که در جولای 660851 تن به چین فروخت که معادل 27 درصد کل خرید چین بود و روسیه با 479044 تن 20 درصد این بازار را در دست داشت. سنگ آهن هم به سطح قیمت های سال 2014 رسیده است.

 

تبدیل یک صادر کننده به وارد کننده خالص فولاد

بنا بر گزارش موسه پلاتس با اضافه شدن واردات بیلت و اسلب به کل واردات محصولات فولادی به چین در ماه جولای 5.06 میلیون تن فولاد خریداری شد که این مجموع از میزان صادرات جولای که 4.18 میلیون تن بود فراتر رفت و چین را تبدیل به وارد کننده خالص فولاد نمود. اگرچه این تغییر احتمالا موقتی است. از ماه جولای سفارشات واردات فولاد کمتر شده و صادرات بهبود یافته است.

بارش شدید باران ساخت و ساز را دچار  اختلال کرده و در برخی نقاط این کشور طوفان و سیل نیز مشاهده شده است.

موجودی فولاد بازار چین در سطح باثباتی باقی مانده است. قیمت ها نشانگر وجود تقاضا در بخش های وابسته اند  و قیمت میلگرد ساختمانی در دو ماه گذشته تا 9 دلار رشد داشته و ورق گرم رشد بالای  45 دلاری را ثبت نموده است.

به گزارش فولاد ایران، بازار های داخلی فولاد منطقه به تغییر الگوی عرضه و تقاضای چین واکنش نشان داده اند و عرضه محصولات فولادی را کمی بالا برده اند ولی با این حال باید آگاهانه تر عمل کنند چرا که می دانند این افزایش تمایل به واردات فولاد در چین می تواند موقتی و کوتاه مدت باشد.

پایگاه خبری فولاد ایران

metal miner



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید