کارشناسان بر این باورند ذخایر معدنی ورزقان به 3 میلیارد تن خواهد رسید

نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس گفت: استان آذربایجان شرقی ۱۰ میلیارد تن ذخایر اثبات شده معدنی دارد و شهرستان ورزقان در قلب این منابع معدنی واقع شده و در حال حاضر ۱.۵ میلیارد تن ذخیره قطعی مس دارد.

کارشناسان بر این باورند ذخایر معدنی ورزقان به 3 میلیارد تن خواهد رسید
1399/06/10 | 14:10:50

نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس گفت: استان آذربایجان شرقی 10 میلیارد تن ذخایر اثبات شده معدنی دارد و شهرستان ورزقان در قلب این منابع معدنی واقع شده و در حال حاضر 1.5 میلیارد تن ذخیره قطعی مس دارد.

الهوردی دهقانی در نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با مدیران شبکه سهند با تقدیر و تشکر ویژه از تلاش های شبانه روزی مدیرکل و مجموعه همکاران صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در خدمت به مردم، جامعه و حاکمیت اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی جزو اولین استان ها در حوزه معدن کشور است که حدود نزدیک به 10 میلیارد تن ذخایر اثبات شده معدنی دارد و شهرستان ورزقان در قلب این منابع معدنی واقع شده و در حال حاضر 1.5 میلیارد تن ذخیره قطعی مس دارد که بنا به نظر کارشناسان این میزان قابل افزایش به 3 میلیارد تن و بیشتر است.

وی تاکید کرد: ما در جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی همه جانبه دشمن هستیم از این رو برای اینها باید برنامه های خاص تدوین کنیم و لازمه این کار، بالابردن توانمندی خود و تکیه بر نیروهای داخلی است.

منبع: معدن نیوز


کلمات کلیدی :


ذخایر معدنی ورزقان

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید