احیا معدن سنگ آهن شوشکی در هفته دولت

معاون امور معادن سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: معدن سنگ آهن شوشکی زاهدان با ذخیره یک میلیون و ۱۳۲ هزار تن کانسنگ آهن گرامیداشت هفته دولت احیا شد.

احیا معدن سنگ آهن شوشکی در هفته دولت
1399/06/07 | 13:28:45

محمودرضا رحمتیان اظهارداشت: در راستای تحقق اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت و اجرای طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس معدن سنگ آهن با سرمایه‌گذاری و پیمانکاری شرکت فنی و مهندسی تالکوب فعال و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: سرمایه گذاری برای احیای معدن سنگ آهن شوشکی ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: با راه‌اندازی مجدد این معدن زمینه اشتغال ۱۵ نفر در استان فراهم شد.

وی ادامه داد: استخراج سالیانه کانسنگ پنج هزار تن سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد است.

معدن سنگ آهن شوشکی در ۱۰۵ کیلومتری شمال غرب زاهدان است.استان سیستان و بلوچستان با پهنه وسیع زمینی و دسترسی آسان به بخش های مختلف طبیعی، تجاری، ترانزیتی، گردشگری، شیلاتی، صنعتی و معدنی یکی از مناطق مهم و برخوردار کشور بویژه در حوزه معدن است، معادنی که کانی های فلزی و غیرفلزی گرانب‌ها چون طلا و سنگ‌های زینتی گوشه‌ای از این گنج‌های وجودی آن به حساب می‌آیند.

سیستان و بلوچستان از منظر ساختار زمین شناسی خاستگاه مناسبی برای انواع مواد معدنی است به طوری که تنوع کانی های معدنی شناسایی شده در آن نشان دهنده استعداد بالقوه در این بخش است.

سهم قابل توجه معادن و ذخائر معدنی در شکل‌گیری صنایع استان اهمیت بخش معدن را به عنوان زیر ساخت توسعه و تامین کننده مواد اولیه صنایع بزرگ و پایدار نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید