خیز ایران برای بازار جهانی جواهرات

ماموریت ایران در بازارهای جهانی جواهرات نشانه گذاری شد. ایران قرار است براس دستیابی به سهم نیم درصدی تا سال 1405 و یک درصدی تا سال 1410 از بازار جواهرات دنیا خیز بردارد.

خیز ایران برای بازار جهانی جواهرات
1399/06/05 | 16:38:03

به گزارش ایمیکو، دستیابی به سهم نیم درصدی ایران در بازار جهانی جواهرات در دستور کار قرار گرفت. به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این راستا ایجاد بازارچه های مرزی و ترمینال های مرزی گوهرسنگ در دست اقدام است.

خدادادغریب پور در گفتگو با خبرگزاری فارس، ارتقای مرکز ملی ارزیابی و اعتبارسنجی، راه اندازی 5 بازارچه خرید و فروش سنگ های قیمتی، تراش خورده و جواهرات در اصفهان، مشهد، دوغارون، کرمان، همدان، راه اندازی ترمینال گوهرسنگ‌ها در مرز تایباد، غربالگری اطلاعات اکتشافی 16 استان کشور و تدوین فرآیندهای واگذاری محدوده‌های مورد نظر به فعالان بخش خصوصی، آموزش ارزیابان گمرک، فعالان بخش خصوصی و تدوین فرآیندهای آموزشی و همچنین مطالعه و تامین زیرساخت های کشت مروارید را از مهم ترین برنامه های ایمیدرو در سال جاری برشمرد.

خداداد غریب پور در گفتگو با خبرگزاری فارس، ارتقای مرکز ملی ارزیابی و اعتبارسنجی، راه اندازی 5 بازارچه خرید و فروش سنگ های قیمتی، تراش خورده و جواهرات در اصفهان، مشهد، دوغارون، کرمان، همدان، راه اندازی ترمینال گوهرسنگ‌ها در مرز تایباد، غربالگری اطلاعات اکتشافی 16 استان کشور و تدوین فرآیندهای واگذاری محدوده‌های مورد نظر به فعالان بخش خصوصی، آموزش ارزیابان گمرک، فعالان بخش خصوصی و تدوین فرآیندهای آموزشی و همچنین مطالعه و تامین زیرساخت های کشت مروارید را از مهم ترین برنامه های ایمیدرو در سال جاری برشمرد.

معاون وزارت صمت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در این گفتگو درمورد چشم انداز صنعت جواهرات و اینکه ایران چه سهمی از این صنعت در تجارت جهانی خواهد داشت؟ گفت: دستیابی به سهم نیم درصدی از ارزش بازار جهانی جواهرات در سال 1405 به ارزش 3.83 میلیارد دلار و سهم یک درصدی تا سال 1410 به ارزش 9.77 میلیارد دلار، چشم اندازی است که برای این صنعت در آینده متصور هستیم.



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید