فلزات و مواد خام در مدار افت قیمت

پیش بینی ها نشان می دهد قیمت فلزات، مواد غذایی و مواد خام کاهش می یابد اما کاهش بهای آنها به طور چشمگیری کمتر از افت قیمت نفت باشد.

فلزات و مواد خام در مدار افت قیمت
1399/06/02 | 15:01:40

به گزارش ایمیکو، قیمت نفت خام طی ماه های اخیر با نوساناتی همراه بوده و انتظار می رود در سال 2020 حدود 41 درصد کمتر از سال 2019 باشد. همچنین پیش بینی می شود قیمت فلزات، مواد غذایی و مواد خام کاهش یابد اما کاهش بهای آنها به طور چشمگیری کمتر از افت قیمت نفت باشد. 

معاونت بررسی های اقتصادی اتاق تهران در گزارشی با عنوان «تراز حساب جاری جهان و کووید-19»، افت حجم واردات نفت خام در کشورهای متاثر از همه گیری کووید-19 را قابل توجه دانسته است؛ بطوریکه انتظار می رود تقاضای جهانی نفت در سال 2020 حدود 8 درصد کمتر از سطح آن در سال 2019 باشد. برآورد اثر مستقیم این پاندمی بر ترازهای تجارت نفت به طور گستردهای بین اقتصادهای گوناگون، متفاوت است -از منفی 7 درصد تا 3 درصد تولید ناخالص داخلی- که حاکی از تفاوت در میزان وابستگی اقتصادها به واردات و صادرات دارد.

طبق برآوردها، افت تراز تجاری عمدتاً در اقتصادهایی از جمله نروژ، روسیه و عربستان سعودی رخ داده که خالص صادرات نفت قابل توجهی دارند و انتظار می رود افت مزبور از 3 درصد تولید ناخالص داخلی آنها بیشتر شود. اثرات مثبت بر تراز تجاری در بین واردکنندگان نفتی به طور یکنواختتری پخش شده است؛ اگرچه انتظار می رود برای ترکیه و تایلند به بیش از 2 درصد تولید ناخالص داخلی برسد. 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید