شروع به کار 8 معدن غیر فعال در چهارمحال و بختیاری

فعال‌سازی معادن غیرفعال، از رویکردهای مهم امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری

شروع به کار 8 معدن غیر فعال در چهارمحال و بختیاری
1399/06/02 | 11:30:37

مهرداد قاسمی: تلاش شده تا با دعوت از بهره‌برداران معادن استان و برگزاری نشست‌های مشترک برای رفع مشکلات معادن غیرفعال در استان، چاره‌اندیشی شود که تاکنون گام‌های خوبی در این خصوص برداشته شده است.

وی افزود: در همین راستا در سال جاری تعداد معادن استان از ۹۰ واحد به ۹۸ معدن افزایش یافته و تولیدات معدنی استان با افزایش هفت درصدی به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

قاسمی با بیان اینکه در ۹۹ درصد استان اکتشافات مقدماتی انجام گرفته است، تصریح کرد: در مناطق شمالی استان بیشترین سطح اکتشاف، فلزات پایه بوده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین از مطالعه ۵۰۰ کیلومترمربع از شهرستان‌های سامان و بن در سالجاری خبر داد و گفت: ۶ محدوده امیدبخش فلزات پایه از جمله طلا، نقره، آهن، مس و منگنز شناسایی شده است.

قاسمی مهمترین معادن فعال در استان را مربوط به سنگ‌های تزیینی و لاشه اعلام کرد و افزود: خاک‌نسوز از دیگر تولیدات مهم معدنی استان که به هشت استان کشور ارسال می‌شود.

درآمد سالانه بخش معادن چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل ۳۵ درصد معادل ۱۲ میلیارد ریال افزایش یافته است.

۶۷۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش معدن این استان انجام گرفته و برای بیش از ۸۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید