برنامه‌های عملیاتی در قالب توسعه و تکمیل اکتشافات مواد معدنی در استان قم

توسعه فعالیت معادن و صنایع وابسته به آن، اولویت توسعه طرح‌های آبخیزداری، اختصاص ۸۱۵ میلیارد ریال اعتبار به اشتغال نیازمندان ،تکمیل شدن ظرفیت طرح ملی مسکن در شهریور و ایجاد بیش از ۳ هزار شغل در صنعت گردشگری از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

برنامه‌های عملیاتی در قالب توسعه و تکمیل اکتشافات مواد معدنی در استان قم
1399/06/01 | 08:40:00

توسعه فعالیت معادن و صنایع وابسته به آن، اولویت توسعه طرح‌های آبخیزداری، اختصاص ۸۱۵ میلیارد ریال اعتبار به اشتغال نیازمندان ،تکمیل شدن ظرفیت طرح ملی مسکن در شهریور و ایجاد بیش از ۳ هزار شغل در صنعت گردشگری از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

ضرورت عملیاتی شدن سند تحول اجتماعی، ارتقای سطح دانش کشاورزان از طریق رسانه‌ها، نظارت‌های بهداشتی بر نانوایی‌ها، لزوم مشارکت نیکوکاران سلامت در ساخت مرکز جدید انتقال خون، اهدای اعضای بدن یک فرد دچار مرگ مغزی، ساخت ۱۸۷ واحد آموزشی، فروش هشت میلیارد ریال کتاب، واگذاری تصمیم‌های حوزه جوانان به نخبگان جوان،  رشد قابل توجه مرکزهای بهزیستی،  افزایش ظرفیت تولید محصولات دامی، ثبت‌نام ۷۹ شرکت فناوری اطلاعات در سامانه «نوآفرین»، و گسترش واحدهای تکمیل‌کننده زنجیره تولید؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم بود.

شناسایی اموال مازاد دستگاه‌های دولتی

استاندار قم، با ضروری خواندن اهتمام مسئولان به شناسایی و فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی این استان گفت: امور اقتصادی و دارایی در انتظار خوداظهاری و پیش قدمی دستگاه‌ها برای معرفی اموال مازاد نماند و برای شناسایی و فروش اموال مازاد دولت در استان اقدام کند.

بهرام سرمست  هفته گذشته در جلسه کارگروه اصلی مولدسازی و فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی افزود: متاسفانه تفکر غلطی در بین بعضی از مدیران وجود دارد که پیشگامی در معرفی اموال مازاد دستگاه متبوع را ضعف مدیریتی خود قلمداد می‌کنند، در حالی که خوداظهاری دستگاه، حکایت از آگاهی مدیر یک مجموعه از قانون بودجه سال جاری در تکلیف استان در فروش اموال مازاد و قانون‌مداری او دارد.

توسعه فعالیت معادن و صنایع وابسته به آن

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت:‌ در سال جهش تولید با نگاه به استانداردهای زیست‌محیطی، فعالیت معادن و صنایع وابسته به آن، ‌که دارای مزایای اقتصادی قابل‌توجه است در استان توسعه می‌یابد.

محمود سیجانی  افزود: توسعه معادن و صنایع معدنی در قم با اجرایی برنامه‌های عملیاتی در قالب توسعه و تکمیل اکتشافات مواد معدنی، توسعه فرآوری در جوار معادن و ارتقای بهره‌وری و فعالسازی معادن کوچک و راکد،‌ دنبال می‌شود.

اولویت توسعه طرح‌های آبخیزداری

استاندار قم، با تاکید بر تداوم اجرای طرح های آبخیز داری در قم گفت: طرح های آبخیزداری با توجه به شرایط جغرافیایی قم از اولویت های توسعه ای این استان است.

بهرام سرمست در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم، با بیان این‌که طرح های آبخیزداری باید با جدیت دنبال شوند، افوزد: این مساله در اولویت طرح های توسعه ای استان است.

تکمیل شدن ظرفیت طرح ملی مسکن در شهریور

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: با پایان پالایش نهایی متقاضیان مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن و احصای تعداد ریزش‌ها، در شهریورماه تا سقف ۴۴۰۰ تَن ثبت‌نام تکمیلی و جبرانی انجام خواهد شد.

حسن صبوری در جلسه شورای تامین مسکن قم افزود: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن استان قم در سال گذشته و در ۲ فاز انجام شد که در فاز اول تعداد ۴۴۰۰ تن و در فاز دوم در شهر جدید امیرکبیر بیش از ۱۱ هزار تن ثبت‌نام کرده‌اند.

ایجاد بیش از ۳ هزار شغل در صنعت گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی قم گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ تاکنون با اجرای ۱۶۳ طرح با اعتبار هفت هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال، سه هزار و ۱۲۶ شغل به ‌صورت مستقیم در صنعت گردشگری قم ایجاد شد.

حمید یزدانی در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان این‌که قم پایتخت تشیع و نگین گردشگری کشور است، افزود: با وجود تمام محدودیت‌ها، برای بهبود زیرساخت‌های گردشگری استان در سال‌های اخیر اقدام‌های مختلفی انجام ‌شده که ارتقای صنعت گردشگری قم را در پی داشته است.

اختصاص ۸۱۵ میلیارد ریال اعتبار به اشتغال نیازمندان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: امسال برای اشتغال افراد نیازمند این استان ۸۱۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و باسد بانک‌های عامل برای تسریع در روند پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

مهرداد مصلح، با اشاره به اقدام‌های این نهاد برای تحقق جهش تولید توسط مددجویان تحت حمایت افزود: ۶۸۱ میلیارد ریال از مبلغ فوق از سرفصل تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ تامین و توسط بانک ها پرداخت خواهد شد.

گسترش واحدهای تکمیل‌کننده زنجیره تولید   

رییس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت قم گفت: ایجاد و توسعه سطح فعالیت واحدهای صنعتی تکمیل کننده زنجیره تولید از جمله مهم‌ترین اولویت‌های بخش صنعت استان است.

محمود سیجانی هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود:‌ استقرار هرچه بیشتر واحدهای صنعتی موثر در تکمیل زنجیره تولید محصولات مورد نیاز کشور موجب تقویت جایگاه صنعت استان و افزایش توان آن برای کاهش آثار تحریم ‌های ظالمانه می‌شود.

چالش‌های مسکن مهر نباید در طرح اقدام ملی مسکن تکرار شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، با اشاره به برخی مشکل‌های زیرساختی موجود در طرح مسکن مهر این استان گفت: باید برای جلوگیری از تکرار چالش‌های مسکن مهر قم در طرح اقدام ملی مسکن تلاش کنیم.

محسن بهشتی در جلسه شورای تامین مسکن قم افزود: باید در جانمایی طرح اقدام مسکن ملی به تامین زیرساخت‌ها و کاهش هزینه‌ها توجه داشت، همچنین بر اساس قانون باید اقدام‌های لازم صورت پذیرد، تا گرفتار برخوردهای سلیقه‌ای نشویم.

نظارت‌های بهداشتی بر نانوایی‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم؛ با انتقاد از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط برخی نانوایی‌های قم گفت: مردم همواره با نانوایی‌ها سروکار دارند، ازاین‌رو باید در نانوایی‌های استان نظارت‌های بهداشتی با نهایت دقت همراه باشد.

بیژن سلیمان‌پور در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی قم افزود: باید اتحادیه نانوایان استان پای‌کار بیایند و کارشناسان بهداشتی نیز سختگیرانه عمل کنند، چرا که سلامت مردم از همه‌چیز مهم‌تر است.

لزوم مشارکت نیکوکاران سلامت در ساخت مرکز جدید انتقال خون

مدیرکل انتقال خون قم، با اشاره به نیاز قم به احداث مرکز جدید انتقال خون در این استان گفت: پروانه ساخت، زمین و نقشه ساخت مرکز انتقال خون پردیسان آماده‌ است که آغاز احداث این طرح سلامت‌محور، نیازمند مشارکت خیرین قم است.

مرتضی نوریان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: توسعه فضای فیزیکی و افزایش تعداد مرکزهای انتقال خون در قم متناسب با چشم‌انداز پنج ساله جمعیتی استان و همچنین بهره‌برداری از چندین بیمارستان جدید در این استان ضروری است.

افزایش ظرفیت تولید محصولات دامی

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سطح تولید محصولات دامی در قم با به‌کارگیری روش‌های نوین پرورش دام و ارتقای بهره‌وری در فرآیند تولید افزایش می‌یابد.

عباس پورمیدانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: ازجمله راهبردهای این سازمان در سال جهش تولید تقویت صنعت دامپروری و افزایش تولید محصولات در این بخش مهم اقتصادی است.

ثبت‌نام ۷۹ شرکت فناوری اطلاعات در سامانه «نوآفرین»

مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان قم، با تاکید بر ضرورت ثبت نام استارتاپ های قمی در سامانه ایران نوآفرین گفت: تا کنون ۷۹ شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات استان در این سامانه ثبت نام کرده‌ که از این تعداد ۵۰ شرکت موفق به دریافت کد نوآفرین شده‌اند.

سیدرضا موسوی درگفت وگو با ایرنا افزود: ۴۳ شرکت نوپا، یک مورد سرویسG۲B، همچنین ۲ مورد بومواره آنلاین، ۲۱ مورد بومواره آفلاین و یک مورد صدور کارت نوآفرین اطلاعات خود را در این سامانه وارد کرده‌اند.

اهدای اعضای بدن یک فرد دچار مرگ مغزی

ولی‌الله صمدی مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای حیاتی یک مرد ۵۵ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود؛ به عنوان ششمین مورد اهدای عضو در سال جاری، با رضایت خانواده وی اهدا شد.

کمترین نرخ عرضه مرغ در کشور متعلق به قم است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم؛ با بیان این‌که پایین‌ترین نرخ مرغ کشور مربوط به استان قم است، گفت: قم نسبت به استان‌های دیگر قیمت مرغ را پایین نگه داشته که اقدام قابل توجهی است.

محمود سیجانی در جلسه تنظیم بازار قم افزود: سقف قیمت مرغ در قم ۱۵۷ هزار و ۵۰۰ ریال و کف آن نیز ۱۵۰ هزار ریال است، این قید را با سازمان جهاد کشاورزی استان گذاشتیم که اگر ۶۰ تُن مرغ تامین شود، به تولید کمک می‌کنیم.

ساخت ۱۸۷ واحد آموزشی  

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: در هفت سال گذشته و از ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۸۷ واحد آموزشی در قم احداث شده که این رقم از زمان استان شدن قم بی نظیر است.

حمیدرضا شیخ الاسلام در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش قم با حضور الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: در سال ۹۲ قم طبق آمار ارائه شده از سوی نوسازی مدارس کشور از نظر فضاهای آموزشی در رتبه ۳۲ کشور قرار داشت، ولی هم اکنون رتبه این استان ۲۶ است.

فروش هشت میلیارد ریال کتاب

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم گفت: از ابتدای اجرای طرح «تابستانه کتاب» در ۱۸ مردادماه امسال تاکنون هشت میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال فروش کتاب در قالب این طرح دراستان ثبت شده‌است.

حمید خرمی در گفت وگو با ایرنا، استقبال از این طرح را خوب دانست و افزود: قم تاکنون با فروش بیش از ۲۳ هزار و ۳۰۰ جلد کتاب، ششمین استان پرفروش در کشور در قالب طرح مذکور است.

ضرورت عملیاتی شدن سند تحول اجتماعی

استاندار قم، با اشاره به‌ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی بر لزوم  عملیاتی شدن سند تحول اجتماعی استان تاکید کرد.

بهرام سرمست در نشست بررسی روند اجرای مصوبه ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی گسترش عفاف و حجاب، با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: هر یک از اقشار جامعه مخاطب فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بوده و همه مکلف هستیم تا سهم خود را در این راستا اجرایی کنیم.

رشد قابل توجه مرکزهای بهزیستی 

مدیرکل بهزیستی قم، با اشاره به خدمات و فعالیت های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید گفت: مراکز بهزیستی قم در دولت های یازدهم و دوازدهم رشد قابل توجهی پیدا کردند.

مهدی پهلوانی در این رابطه افزود: از سال ۹۲ تا امروز که حدود هفت سال از دوره خدمت دولت تدبیر و امید می گذرد با توجه به نیاز استان به مراکز ارائه خدمات بهزیستی اعم از حوزه توانبخشی، حمایتی و پیشگیری ۹۱ پروانه فعالیت صادر شده که این تعداد پروانه فعالیت تقریبا موازی با یک سوم کل مراکز بهزیستی است که از ابتدای فعالیت سازمان بهزیستی راه اندازی شده است.

سپری شدن ماه‌های گرم بدون خاموشی اضطراری

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: سه ماه گرم امسال از خرداد تا اواخر مردادماه درقم با همکاری مشترکان در کاهش مصرف برق، بدون خاموشی اضطراری سپری شد.

داوود سلیمانیان درگفت‌وگو با ایرنا افزود: مدیریت پیک‌بار سبب شد علاوه بر این‌که قم در منطقه سبز قرار بگیرد، مصرف برق در این استان افزایش چندانی نداشته باشد.

بقاع امامزادگان آماده برگزاری عزاداری با رعایت مسائل بهداشتی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: عزاداری در بقاع متبرک امامزادگان استان در محیط باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در این راستا تمام ظرفیت‌های لازم ایجادشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) همیشه در طول تاریخ از اهمیت خاصی برخوردار بوده و این عزاداری از همان لحظه شهادت آغازشده است و تاکنون نیز ادامه داشته و تا آخر نیز ادامه می‌یابد.

اولویت پلیس تامین امنیت هیات‌های عزاداری

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم، تعامل هدفمند پلیس با هیات های مذهبی و جامعه مداحان را زمینه ساز ارتقای امنیت اجتماعی برشمرد و گفت: اولویت پلیس استان ایجاد امنیت برای هیئت های مذهبی و عزاداران حسینی است که در سه بخش قبل، حین و بعد از برگزاری مراسمات اعمال خواهد شد.

سرهنگ بهادر اسماعیلی در کمیسیون عملیات تامین نظم و امنیت مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) افزود: پلیس با تمام توان در ایام محرم به منظور تامین کامل نظم و امنیت و برگزاری مراسم عزادرای مطابق با دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا در کنار مردم است.

مناقصه تکمیل سالن ورزشی امام رضا(ع) در شرف انجام است

مدیرکل ورزش و جوانان قم، گفت: مناقصه تکمیل سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفری امام رضا(ع) در شرف انجام است که با نهایی شدن آن، روند ساخت این طرح مهم ورزشی پس از چند سال وقفه از سر گرفته می‌شود.

رسول مُنعِم در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ‌مهمترین طرح ورزشی در دست اقدام این استان احداث سالن سرپوشیده ۴۵۰۰ نفری امام رضا(ع) قم است که تاکنون این طرح ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نماینده قم در لیگ هندبال با بازیکنان بومی به میدان می‌رود

رئیس هیات ورزشی هندبال قم، با اشاره به حمایت مالی مجموعه فرهنگی ورزشی پاس از تیم لیگ برتری هندبال استان و تغییر نام تیم مردان هندبال قم به تیم پاس ناجا گفت: به‌طورقطع بخشی از بازیکنان این تیم را جوانان و ورزشکاران بومی استان تشکیل می‌دهند.

حسین محمدخانی در گفت‌وگو با ایرنا، با تاکید بر استفاده از ظرفیت بازیکنان بومی استان در این تیم افزود: امکان جذب سربازان ورزشکار قم که در این رشته فعالیت می‌کنند، نیز در این تیم وجود دارد که یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.

استفاده از ظرفیت اتباع برای جذب سرمایه‌گذاری

استاندار قم گفت: بهره‌مندی از ظرفیت اتباع خارجی مقیم قم در جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای این استان و همچنین گسترش دیپلماسی فرهنگی ضروری است.

بهرام سرمست در جلسه‌ای با حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور نماینده ولی‌فقیه در هندوستان با اشاره به جایگاه قم در عرصه‌های جهانی افزود: قم، جهان‌شهر تشیع است و این قابلیت را دارد که مبانی نظری و فکری مذهبی از قم به سایر نقاط دنیا صادر شود.

منبع: ایرنا 

 

 


کلمات کلیدی :


اکتشافات معدنی

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید