احیای معادن کوچک مقیاس همسو با جهش تولید در سال ۹۹

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: طرح احیای معادن کوچک مقیاس در شمار طرح های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و همسو با برنامه های امسال به عنوان جهش تولید در دستور کار قرار دارد.

احیای معادن کوچک مقیاس همسو با جهش تولید در سال ۹۹
1399/02/13 | 20:40:04

به گزارش روز شنبه سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) «وجیه الله جعفری» در نخستین جلسه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در سال ۹۹ با حضور اعضای این طرح در شرکت مزبور افزود: ضروری است معادن کوچک مقیاس بیشتری در کشور فعال شوند تا به دنبال آن افزایش تولید و اشتغال را شاهد باشیم.

پیش از این وزارت صنعت آمار داد: شمار معادن کوچک مقیاس که در سال ۹۸ احیا شده اند به ۱۴۳ معدن رسید.

همچنین «خداداد غریب پور» معاون وزیر صنعت در این ارتباط گفته بود: معادن کوچک مقیاس در مناطق محروم واقع شده اندو احیای آنها رونق اقتصادی و شغلی در این مناطق را به همراه دارد. علاوه بر این، صنایع معدنی بیشتری توسعه می یابند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تا ۲۱ مهر پارسال آماد داده بود تعداد ۳۳ معدن کوچک مقیاس احیا و فعال شدند.

غریب پور گفته بود: ایمیدرو در کنار فعالیت‌های توسعه‌ای برای معادن بزرگ، توسعه معادن کوچک را به دلیل مزیت‌های آن از جمله ایجاد اشتغال، رونق مناطق محروم و تامین مواد اولیه کارخانه‌ها به اجرا گذاشت.

وزارت صنعت آمار داد: سال گذشته میزان استخراج مواد معدنی از پنج هزار و ۶۰۰ معدن فعال به رقم ۴۱۰ میلیون تن رسید و در سال ۹۹ براساس برنامه ریزی ۲۵ تا ۳۵ درصد به میزان استخراج مواد معدنی افزوده خواهد شد.

منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید