ایران در جمع 5 تولیدکننده کربنات سدیم در دنیا

ایران در جمع پنج تولید کننده کربنات سدیم در جهان قرار گرفته است.

ایران در جمع 5 تولیدکننده کربنات سدیم در دنیا
1399/05/31 | 15:39:55

به گزارش ایمیکو به نقل از شاتا،  استان فارس در سال ۱۳۹۸ در زمینه تولید کربنات سدیم با ظرفیت بیش از یک میلیون تن به عنوان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استانی اقدام نمود. با بهره‌برداری ازاین پروژه در سال ۹۹ توسط رئیس جمهوری کشورمان، بنابراین گزارش، استان فارس در سال ۱۳۹۸ در زمینه تولید کربنات سدیم با ظرفیت بیش از یک میلیون تن به عنوان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استانی اقدام نمود.

با بهره‌برداری رسیدن این پروژه در سال ۹۹ توسط رئیس جمهوری کشورمان، ایران در جمع پنج تولید کننده کربنات سدیم در جهان قرار گرفته است. پیش از این صنایع شیمیایی تولید چسب، جوش شیرین، مواد شوینده و بهداشتی و صنایع شیشه و سرامیک در کشور نیاز خود به کربنات سدیم را با قیمت های بالا از خارج تامین می کردند.

با توجه به در دسترس بودن و همچنین ارزان بودن مواد اولیه این صنعت شامل سنگ آهک و سنگ نمک، اجرای پروژه تولید کربنات سدیم در استان فارس در دستور کار قرار گرفت. این صنعت با ارزش افزوده بالا و اشتغال زایی در کشور مطرح بوده و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز آن برای راه‌اندازی داخلی‌سازی شده است. گفتنی است؛ طرح تولید کربنات کلسیم از معادن آهک و نمک استان بوشهر نیز در قالب یک پروِژه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۹ در حال انجام است.

پیش از این صنایع شیمیایی تولید چسب، جوش شیرین، مواد شوینده و بهداشتی و صنایع شیشه و سرامیک در کشور نیاز خود به کربنات سدیم را با قیمت های بالا از خارج تامین می کردند. با توجه به در دسترس بودن و همچنین ارزان بودن مواد اولیه این صنعت شامل سنگ آهک و سنگ نمک، اجرای پروژه تولید کربنات سدیم در استان فارس در دستور کار قرار گرفت.

این صنعت با ارزش افزوده بالا و اشتغال زایی در کشور مطرح بوده و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز آن برای راه‌اندازی داخلی‌سازی شده است. گفتنی است؛ طرح تولید کربنات کلسیم از معادن آهک و نمک استان بوشهر نیز در قالب یک پروِژه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۹ در حال انجام است



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید