سهم اقلام معدنی در سبد صادراتی ایران به ترکیه

بررسی‌ها نشان می‌دهد «مس و مصنوعات از مس» و «روی و مصنوعات از روی» در لیست کالایی قرار گرفته‌اند که بیشترین سهم از صادارات ایران به ترکیه در نیمه نخست سال 2020 را به خود اختصاص داده‌اند.

سهم اقلام معدنی در سبد صادراتی ایران به ترکیه
1399/05/29 | 13:24:19

به گزارش ایمیکو، فهرست 10 گروه کالایی عمده صادراتی نشان می‌دهد، «پلاستیک و اجزای آن» بیشترین سهم از صادارات ایران به ترکیه در نیمه نخست سال 2020 را به خود اختصاص داده و پس از آن، «کود»، «مس و مصنوعات از مس» و «روی و مصنوعات از روی» قرار گرفته‌اند.

با اینکه در نیمه نخست 2019، «سوخت‌های معدنی، روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آن، مواد قیری، موم‌های معدنی»، اولین گروه کالایی صادراتی ایران به ترکیه به لحاظ ارزشی بود، اما در نیمه نخست 2020 جایگاه آن به رتبه هفتم تقلیل یافته است. سهم این گروه کالایی از افت ارزش صادرات ایران به ترکیه بیش از 76 واحد درصد بوده است.

در میان 10 گروه کالایی عمده صادرات ایران به ترکیه در نیمه نخست 2020، به جزء «سنگ‌های قیمتی، فلزات گران‌بها، مرواریدها و کالاهای آنها»، سایر آنها با افت ارزش صادرات نسبت به مدت مشابه سال 2019 همراه بوده‌اند.

10 فصل عمده صادراتی ایران به ترکیه در نیمه نخست سال 2020، سهم بیش از 91 درصدی از ارزش کل صادرات ایران به ترکیه را تشکیل داده‌اند و سهم حدود 83.4 واحد درصدی از افت 85 درصدی ارزش صادرات ایران به ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل را موجب شده است



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید