تولید کنسانتره زغالسنگ آب رفت

با وجود افت 4.4 درصدی تولید کنسانتره زغالسنگ در بهار امسال نسبت به سه ماهه نخست سال 98، آمارها حکایت از آن دارد که تولید زغالسنگ به 20 درصد از اهداف پیش بینی شده برای امسال دست یافته است.

تولید کنسانتره زغالسنگ آب رفت
1399/05/28 | 11:52:02

به گزارش ایمیکو، ارزیابی ها نشان می دهد، تولید کنسانتره زغالسنگ در دوره سه ماهه نخست امسال دستیابی به حدود 20 درصد برنامه پیش‌بینی شده در این زمینه را محقق کرده است تا آنجا که مطابق با داده های منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بهار امسال بیش از 340 هزار تن زغالسنگ تولید شده است.

ارزیابی جداول آماری بیانگر آن است که میزان تولید کنسانتره زغالسنگ در سه ماهه ابتدایی پارسال برابر با 355.8 هزار تن بوده که البته امسال با افت 4.4 درصدی مواجه شده است. اما با این حال تولید زغالسنگ در سه ماهه اول امسال 20درصد برنامه پیش‌بینی شده تولید را برای سال 99محقق کرده است. از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهد سال گذشته میزان تولید زغالسنگ مورد نیاز به میزان 64 درصد نیاز بود و سایر نیاز به این محصول از محل واردات تامین شد، تا آنجا که از مجموع 2.5 میلیون تن زغالسنگ مورد نیاز در سال 98، بالغ بر 1.6 میلیون تن از محل تولید داخل تامین شد.

مطالعات و تحقیقات زمین شناسی حکایت از آن دارد که در حال حاضر یک میلیارد تن ذخیره قطعی زغالسنگ در کشور وجود دارد و برنامه های اکتشافی در دست اجرا می تواند، میزان ذخایر را افزایش دهد.

اکنون کارخانه ذوب آهن اصفهان مصرف کننده اصلی زغالسنگ تولیدی است و مسوولان این کارخانه میزان نیاز سالیانه خود را بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن ذکر کرده اند و معتقدند، تمام نیاز خود را نمی توانند در داخل تامین کنند. سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ از سوی واحد های تولیدی برای مبادی مصرف ارسال شده بود. برآورد شده با توجه به روند مصرف زغالسنگ در کشور ( واحد های فولاد سازی کوره بلند) حدود چهار میلیون تن زغالسنگ سالیانه مورد نیاز است.

تحلیلگران و صاحبنظران برآورد کرده اند در صورت حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان تولید این بخش زغالسنگ با برنامه ریزی لازم به ۱۰ میلیون تن خواهد رسید که از این رقم پنج میلیون تن کنسانتره حاصل می شود.

 

 

 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید