صدور مجوز کسب و کار به خانه صنعت و معدن واگذار شد

رییس سازمان صمت استان تهران: وزارت صمت در راستای تسهیل فضای کسب‌وکار، صدور مجوز در این خصوص را به خانه صنعت‌ومعدن استان تهران واگذار کرد

صدور مجوز کسب و کار به خانه صنعت و معدن واگذار شد
1399/05/28 | 11:19:41

یداله صادقی شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان صنایع و معادن استان که با حضور فعالان این بخش و برخی از مسئولان استان در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، افزود: در گذشته نیز صدور مجوز کسب‌وکار بر عهده این نهاد بود اما در صورتی که دستورالعمل‌ها تغییر نکند، این واگذاری بی‌فایده است.

وی ادامه داد: از ٣٠ سال قبل صنعت در استان تهران به دلیل تصویب قوانین سخت‌گیرانه فریز شده و بر همین اساس تغییر دستورالعمل‌ها ضروری است.

«صادقی» با تاکید بر اینکه با ورود دستگاه‌های پیشرفته صنعتی باید ظرفیت تولید هم افزایش پیدا نکند، تصریح کرد: نمی‌شود از تولیدکننده انتظار داشت برای تولید خود از تکنولوژی استفاده کند اما به آنها اجازه افزایش تولید را نداد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: بارها مشکلات بنگاه‌های اقتصادی به مسئولان کشوری گوشزد شده و از آنها خواسته شده است تا قانون شعاع ١٢٠ کیلومتر اصلاح و اجازه افزایش تولید داده شود اما نتیجه‌ای دربر نداشت.

«صادقی» افزود: اخیرا گوش‌های شنوایی پیدا شده و استاندار برای حل مشکلات فعالان اقتصادی با محیط زیست استان تهران و دیگر مراجع محیط زیست در حال مذاکره است.

وی تصریح کرد: متن‌هایی هم برای اصلاح ضوابط اجازه افزایش تولید و استقرار کارخانه‌ها در شعاع ١٢٠ کیلومتر تدوین شده است و به توافق‌های مثبتی دست یافته‌ایم.

«صادقی» اضافه کرد: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز برای تخصیص تسهیلات به واحدها و بنگاه‌های اقتصادی و تامین زیرساخت‌ها (از جمله آب، برق و گاز) به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی اجازه ندادیم هیچ واحد تولیدی و صنعتی به دلیل نپرداختن مالیات، حق بیمه و کارخانه‌های در شرف تملیک بانک‌ها تعطیل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: واحدهایی که باید به شهرک‌های صنعتی منتقل شود، هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند و زمین‌های واگذارشده به افراد سودجو در این شهرک‌ها هم خلع ید می‌شوند.

در این آیین از ٤١ فعال برگزیده در حوزه صنعت و معدن استان تهران از جمله «حسین فروتن‌مهر»، «مهرزاد لیموچی دلی»، «حمیدرضا علی عسگری»، «امیرفیروز دقوقی اصفهانی»، «مهدی یاوری»، «فرامرز والی» و «محمدرضا خلاقی» با حمایل پرچم ایران، تندیس و لوح سپاس تجلیل شد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید