جذب ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار با همراهی معادن در کرمان

با همراهی معادن کرمان می توان 3800 میلیارد تومان اعتبار جذب و در زیرساخت‌های این استان هزینه کرد

جذب ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار با همراهی معادن در کرمان
1399/05/27 | 16:16:58

مهدی حسینی‌نژادشامگاه یکشنبه در نشست کارگروه شورای هم خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان کرمان افزود: این اعتبارات بارها بیش از بودجه تملک دارایی استان کرمان است زیرا این بودجه یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۳۰ میلیارد تومان آن به استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه شورای دستگاه‌های هم‌خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند از ظرفیت‌های استان کرمان برای توسعه استفاده کنند اظهار داشت: ۲۰ درصد معافیت حقوق دولتی به‌عنوان فرصتی استثنایی برای استان می‌تواند در حوزه اکتشافات، توسعه صادرات و ایجاد صنایع جدید و فراوری و محیط زیست به ما کمک کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به ظرفیت‌های قانونی گفت: در سال ۹۸ به شرکت مس سرچشمه ۱۷۰ میلیارد تومان معافیت مالیاتی دادیم و توافق کردیم که ۵۰ درصد از معافیت خود را در زیرساخت های استان کرمان هزینه کند.

وی ادامه داد: ۸۵ میلیارد تومان از محل معافیت مالیاتی شرکت مس سرچشمه طی سال ۹۸ در حوزه زیرساختی استان هزینه شد و دستگاه‌های آب، برق و محیط زیست، منابع طبیعی و راه و شهرداری از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

حسینی‌نژاد افزود: امسال پیش بینی کردیم ۴۰۰ میلیارد تومان از این محل محقق شود و تفاهم‌نامه معافیت مالیاتی شرکت مس می‌تواند با هیات معادن و صنایع معدنی استان ازجمله مدیره گل گهر، گهر زمین و میدکو گسترش یابد و بانک صنعت و معدن نیز می‌تواند از این ظرفیت بهره مند شود.

وی بیان داشت: سه هزار میلیارد تومان از محل گردش حساب شرکت های بزرگ به بانک های استان آمده که بخش بزرگی از آن در یک تفاهم‌نامه به بانک تجارت رفت و اکنون پرداخت تسهیلات ۱۲ درصد از این محل را داریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: بانک صنعت و معدن در پرداختی ها به صنایع رتبه نخست کشور را در اختیار دارد اما در این استان نسبت به میانگین کشور عقب هستیم.

وی افزود: در ادامه برنامه ها از محل یک درصد فروش معادن نیز توانستیم ۱۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه ای در سال گذشته به استان جذب کنیم که در پرداخت حقوق ها کمک کرد و ۱۶.۵ میلیارد تومان کمک های فنی اعتباری و یارانه تسهیلات به واحدها پرداخت کردیم که امسال ۵۴ میلیارد تومان هدف گذاری شده که این امر فرصتی مطلوب برای بازار کرمان محسوب می شود.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: از محل حقوق دولتی معادن نیز سال گذشته ۲۷۰ میلیارد تومان و امسال ۳۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده و از ظرفیت قانونی معادن یکهزار و ۸۰ میلیارد تومان می توانیم از ظرفیت خود استان به کرمان کمک کنیم.

وی گفت: به استناد بخشنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسات منظم کارگروه شورای هم‌خانواده این وزارت در استان کرمان در چهار محور تشکیل و نتایج، راهکارها و پیشنهادات و مشکلات را به وزارت صمت ارسال می‌کنیم.

وی با اشاره به هفت محور جهش تولید در استان کرمان و برنامه‌ها گفت: چهار محور وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله جهش تولید، راه اندازی طرح‌های نیمه تمام، توسعه صادرات و مدیریت واردات و تنظیم بازار هستند.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید