آلومینیوم فلوئورید در ایران تولید می شود؟

طرح احداث کارخانه آلومینیوم فلوئورید پودری مورد توجه متولیان و فعالان بخش خصوصی قرار گرفته است. این محصول در فرایند الکترولیز آلومینیوم، صنایع نیمه هادی، شیشه و سرامیک، کاتالیست، رنگدانه کاربرد دارد.

آلومینیوم فلوئورید در ایران تولید می شود؟
1399/05/26 | 12:52:14

به گزارش ایمیکو، آلومینیوم فلورید یک ترکیب معدنی است که با فرمول AlF3 مشخص می‌شود از هم خانواده‌های این ترکیب‌ها می‌توان آلومینیوم هیدروکسید و هیدروژن فلورید را نام برد. طبق تصمیم سیاستگذاران و فعالان بخش خصوصی قرار است طرح احداث کارخانه تولید آلومینیوم فلوئورید پودری در کشور در دستور کار قرار گیرد.

در همین راستا طرح مطالعاتی احداث کارخانه های استیل کورد و آلومینیوم فلوئورید در نشست کمیته سرمایه گذاری ایمیدرو مورد بررسی قرار گرفته است. براساس گزارش روابط عمومی ایمیدرو، عباس نعیمی قائم مقام ایمیدرو در این نشست با بیان اینکه طرح تولید استیل کورد با ظرفیت 15 هزار تن مورد طراحی می شود، گفت: در صورت انجام عملیات اجرای این طرح مطابق برنامه زمانبندی شده، بهره برداری تجاری از طرح از سال 1402 با استفاده از 48 درصد ظرفیت عملی و راندمان کاری آغاز می شود. به گفته او در سال 1405 (پس از سه سال کارکرد) به حداکثر ظرفیت عملی و راندمان کاری می رسد.

در ادامه این نشست قائم مقام ایمیدرو همچنین به طرح احداث کارخانه آلومینیوم فلوئورید پودری،‌ اشاره و اظهار کرد: از مزایای ایجاد این طرح می توان به رفع وابستگی به این محصول تا میزان 20 درصد داخل، افزایش عمر مفید الکترودها، کاهش مصرف برق در الکترولیز، بهبود کیفی در بازدهی فرایند و ایجاد ارزش افزوده با تامین داخلی اشاره کرد. به اعتقاد او از کاربردهای این محصول می توان به فرایند الکترولیز آلومینیوم، صنایع نیمه هادی، شیشه و سرامیک، کاتالیست، رنگدانه و ... نام برد. قائم مقام ایمیدرو همچنین خواهان بررسی زیرساخت های مورد نیاز تولید این محصول شد.

از سوی دیگر در این نشست اقدامات انجام شده ایمیدرو در حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مورد بررسی قرار گرفت. در حال حاضر کارگروه اجرایی بررسی و تصمیم گیری بهینه کردن صنعت گوهرسنگ ها در ایران با راهبری ایمیدرو در حال فعالیت است. طبق ارزیابی ها تاکنون در این بخش، کمیته های تخصصی استراتژی، آموزش و پژوهش، تامین منابع مالی، بازار و تجارت، اصلاح قوانین، اکتشاف و استخراج و آزمایشگاه مرجع تشکیل شده است. در این جلسه تعیین راهکارهای تسهیل صادرات و تعیین بودجه برای گوهرسنگ ها و وضعیت توازن در زنجیره فولاد و پتانسیل های سرمایه گذاری با توجه به افق چشم انداز، مورد بررسی قرار گرفت.

 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید