هپکو باید برای تعهدات خود با جدیت وارد عرصه تولید با کیفیت شود

استاندار مرکزی گفت: ۲ هزار میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای تحقق قرارداد هپکو به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته که این مهم حاصل پیگیری از سال گذشته است.

هپکو باید برای تعهدات خود با جدیت وارد عرصه تولید با کیفیت شود
1399/05/21 | 14:17:58

سید « علی آقازاده»  این مهم به تایید وزارت راه و شهرسازی رسیده و قرارداد آن آماده برای امضا است که به محض انعقاد قرارداد، هپکو باید برای تعهدات خود با جدیت وارد عرصه تولید با کیفیت شود.

وی توضیح داد: در زمینه واگذاری هپکو به تامین اجتماعی نشست‌های لازم با مدیرعامل این سازمان برگزار شده و مقرر شده در نخستین اقدام، حقوق معوق کارگران این شرکت پرداخت و در قدم بعدی همه تلاش‌ها برای راه‌اندازی جهش تولید در هپکو به کار گرفته شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: تامین اجتماعی یگ بنگاه حرفه‌ای و با نقدینگی است که می‌تواند هم مدیریت خوب داشته باشد و در مواقعی که مشکلی ایجاد شود از نقدینگی خود استفاده کند و در خصوص تصمیم واگذاری هپکوی اراک تصمیماتی اخذ شده که نتایج آن حداکثر تا ۱۰ روز آینده اطلاع رسانی می‌شود.

آقازاده عنوان کرد: پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال از طریق سازمان تامین اجتماعی برای تزریق به هپکو در هفته گذشته مصوب شده است و مقرر شده از این میزان، ۱۰۰ میلیارد ریال برای حقوق معوق ماه‌های خرداد و تیرماه کارگران هپکو پرداخت شود و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای سنوات، بازخرید، بدهی‌های بازنشستگان و هزینه‌های جاری اختصاص یابد.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

این واحد صنعتی ۲۵ نوع ماشین‌آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان و سوئد تولید می‌کند.

هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد که این واگذاری غیراصولی مشکلاتی برای آن ایجاد کرد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید