وزن تولید محصولات معدنی در بهار

آمار تولید کالاهای منتخب معدنی و صنایع معدنی در 3 ماهه اول امسال نشان می دهد از میان 10 محصول منتخب، 6 کالا رشد تولید و 4 کالا افت تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کرده اند.

وزن تولید محصولات معدنی در بهار
1399/05/21 | 13:16:00

تازه ترین آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد کارنامه تولید کالاهای منتخب معدن و صنایع معدنی حکایت از آن دارد که 6 محصول «فولاد خام»، «محصولات فولادی»، «کاتد مس»، «شمش آلومینیوم»، «آلومینا» و «سیمان» در بهار امسال رشد تولید نسبت به بهار سال 1398 را به ثبت رسانده اند. طبق ارزیابی ها، پیشتازان تولید در سه ماهه اول امسال به ترتیب «شمش آلومینیوم» با رشد بیش از 46 درصد، «سیمان» با رشد 10 درصد و «فولاد خام» با رشد 8.5 درصد بوده اند.

به گزارش «ایمیکو»، سایر محصولات هم از جمله «آلومینا» رشد 2.3 درصد، «کاتد مس» رشد 2.1 درصد و «محصولات فولادی» هم با رشد 1.8 درصد نسبت به سه ماهه سال قبل، در لیست محصولات معدنی و صنایع معدنی در مدار صعود تولید قرار گرفته اند.

اما در میان فهرست 10 محصول منتخب، نام چهار محصول دیده می شود که روند معکوسی در روند تولید نسبت به 6 محصول دیگر داشته اند. طبق بررسی ها «ظروف چینی» و «شیشه جام» با بیشترین افت تولید در سه ماه اول امسال روبه رو بوده اند. ارزیابی ها نشان می دهد «ظروف چینی» و «شیشه جام» بهار امسال را با افت به ترتیب 31 درصدی و 17 درصدی پشت سر گذاشته اند. دو محصول دیگر یعنی «ظروف شیشه ای» و «کنسانتره زغال سنگ» هم سه ماهه اول امسال را با افت به ترتیب 10.6 و 4.4 درصد در کارنامه خود به ثبت رسانده اند.

وزن تولید محصولات معدنی

داده های آماری وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد، «سیمان» با تولید بیش از 16 هزار و 300 تن، صدرنشین بیشترین میزان تولید در بهار امسال بوده است. بعد از این محصول، «فولاد خام» با تولید بیش از 6 هزار و 900 تن و «محصولات فولادی» با تولید بیش از 5 هزار و 400 تن در رده های بعدی ایستاده اند.

کمترین میزان تولید نیز به «ظروف چینی» با 9.3 تن، «آلومینا» با 62 تن و «کاتد مس» با تولید 69 تن تعلق گرفته است. 

 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید