معاون وزیر صنعت: افتتاح ۳.۲ میلیارد دلار طرح کارنامه رونق تولید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارنامه پارسال در چارچوب سال رونق تولید افتتاح ۳.۲ میلیارد دلار طرح بود و ریسک زنجیره فلزات اساسی در تامین مواد اولیه ،مصرفی و صادرات بشدت کاهش یافت.

معاون وزیر صنعت: افتتاح ۳.۲ میلیارد دلار طرح کارنامه رونق تولید
1399/02/11 | 15:09:15

 گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) حاکی است، خداداد غریب پور پیرامون اقدام های انجام شده در سال ۹۸ این سازمان توضیح داد: دور جدید اکتشافات ایمیدرو که در سال های ۹۸- ۱۳۹۷ در مساحت ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع انجام شد، مجموع اکتشافات این سازمان را به میزان۶۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت بخشید.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در اکتشافات، کنسرسیومی متشکل از ۱۱ شرکت بزرگ معدنی برای مشارکت در فعالیت های اکتشافی تشکیل شد، گفت: ۶۶ هزار کیلومتر مربع از اکتشافات با حمایت ایمیدرو توسط بخش خصوصی انجام شد و سیاست سازمان در حوزه اکتشاف استفاده از دانش و تجهیزات جدید در اکتشاف تمام پهنه های باقیمانده کشور است.

وی تصریح کرد: ایمیدرو ۶۵ درصد از پهنه های اکتشافی را در اختیار دارد و اکتشافات را از دولت محور بودن به سمت بخش خصوصی هدایت کرد و نتایج اکتشافات تاکنون منجر به شناسایی ۷۵۹ محدوده امیدبخش شده است.

غریب پور افزود: تسریع در تکمیل طرح های نیمه تمام و افزایش بودجه سرمایه گذاری ایمیدرو تا یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در برنامه امسال قراردارد.

به گفته وی، برای تکمیل طرح های نیمه تمام، منابع مالی بخش خصوصی جذب و عملیات اجرای طرح ها تکمیل شد و تاکنون یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی جذب سرمایه شد.

غریب پور با بیان اینکه واگذاری ها به بخش خصوصی در سال گذشته تقویت شد، گفت: برای طرح های پترولیوم کک، تیتانیوم کهنوج و پتاس خور و بیابانک سرمایه گذار جذب شد.

براساس این گزارش، اکبرترکان رییس هیات مدیره شرکت آلومینیوم جنوب در این نشست گفت: حمایت های ایمیدرو و رییس هیات عامل در راه اندازی پروژه آلومینیوم جنوب (سالکو) منشا اثر بود

و بزرگترین پروژه بعد از انقلاب اسلامی از لحاظ سرمایه گذاری (۱.۲ میلیارد دلار)، در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت در فاز نخست راه اندازی شد.

وی یادآور شد: اجرای برنامه های زیرساخت در بندر پارسیان متوقف شده بود و ایمیدرو برای احداث اسکله اختصاصی سالکو، زیرساخت های لازم را فراهم کرد، اکنون با توجه به اینکه واردات آلومینا هزینه بسیار بالایی دارد و با توجه به شناسایی ذخایر بوکسیت در کشور، توسعه تولید آلومینا ضروری است.

به گزارش ایرنا، طرح آلومینیوم جنوب که تا سال ۱۳۹۴ متوقف مانده بود، در دولت های یازدهم و دوازدهم فعال شد و هفته گذشته(چهارم اردیبهشت ماه) بوسیله ویدئو کنفرانس توسط حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن وتجارت به شکل رسمی افتتاح شد.

آلومینیوم جنوب در قالب سه فاز ۳۰۰ هزار تنی طراحی شده و علاوه بر تامین نیاز داخل، رویکرد صادراتی دارد.

منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید