حمایت همه جانبه شرکت های بزرگ معدنی از هپکو در قالب تفاهم نامه همکاری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امضای پنج تفاهم نامه همکاری توسط شرکت های بزرگ معدنی با شرکت هپکو در واقع گامی جدی در مسیر بومی سازی معادن و همسو با جهش تولید محسوب می شود.

حمایت همه جانبه شرکت های بزرگ معدنی  از هپکو در قالب تفاهم نامه همکاری
1399/05/07 | 08:17:56

شامگاه دوشنبه شرکت‌های ملی مس، فولاد مبارکه، گل گهر ، چادرملو بهمراه صندوق سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی و خانه معدن ایران پنج تفاهم نامه همکاری با شرکت هپکو، امضا کردند.

خداداد غریب پور در این مراسم در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) گفت: شرکت هپکو طبق تفاهم نامه همکاری با شرکت های معدنی قرار است تعدادی ماشین آلات راهسازی و معدنی تولید کند.

وی یادآور شد: سال گذشته نگرانی‌های بابت توقف تولید شرکت هپکو مطرح شده بود و برای برطرف ساختن این مساله گفت و گوهایی  برای واگذاری هپکو به سازمان ایمیدرو انجام شد.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: قرار است شرکت هپکو در قالب این تفاهم نامه همکاری با شرکت‌های معدنی بزرگ همراهی داشته باشد و این امر بسود دو طرف است.

شرکت های امضا کننده این تفاهم نامه سهم شاخصی در تولید فولاد، مس ، سنگ آهن کشور دارند، ضمن اینکه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی هم حامی مالی بخش خصوصی فعال در بخش معدن محسوب می شود.

به گفته غریب پور، قرار است در سال نخست اجرای این تفاهم نامه هپکو ۲۰۰ دستگاه ماشین راهسازی و در سال دوم ۷۰۰ دستگاه دیگر تولید کند و در آینده نیز به ساخت ماشین آلات معدنی ورود پیدا می‌کند.

بر اساس این پنج تفاهم نامه قرار است با همکاری ایمیدرو برنامه تمرکز بر فروش محصولات و خدمات هپکو به شرکت‌های بزرگ معدنی اجرایی شود و در واقع هدف از امضای این تفاهم نامه ها، حمایت ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ معدنی از هپکو و خرید محصولات و خدمات از این تولید کننده و بومی سازی معادن است.

همچنین در کنار چهار تفاهم نامه با شرکت های یاد شده، تفاهم نامه ای هم  بین صندوق بیمه معدن مزبور و خانه معدن ایران با شرکت هپکو امضا شد که براساس آن ماشین آلات مورد نیاز معدنکاران تامین می‌شود.

پیش از این رئیس هیات عامل ایمیدرو گفته بود: ایمیدرو به همراه شرکت های فولاد مبارکه، ملی صنایع مس، گل گهر، چادرملو، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و خانه معدن ایران، با هدف تحقق اهداف جهش تولید و حمایت از تولید داخل پنج تفاهم نامه مجزا خرید محصولات و خدمات از شرکت هپکو امضا می کنند.

به گفته غریب پور افزود: ایمیدرو با راهبری و دعوت از شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی در جهت حمایت از شرکت هپکو، طی ماه های گذشته جلسات بررسی مشکلات و هم اندیشی برای استفاده از ظرفیت های این تولیدکننده با سابقه را برگزار کرد.

وی افزود: نیازسنجی شرکت های معدن و صنایع معدنی به ماشین آلات و خدمات فنی در همکاری با هپکو انجام شده است و شرکت های یاد شده با برگزاری جلسات و بازدیدهای مستمر با مسوولان شرکت هپکو نیازهای خود را اعلام کرده اند که خرید محصولات این شرکت و همچنین ارایه خدمات فنی در این تفاهم نامه ها مورد توجه است.

منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید