تجهیز 70 درصد معادن استان همدان به واحد های فرآوری

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان: 70 درصد معادن همدان برای جلوگیری از خام فروشی به واحدهای فرآوری مجهز شدند که این امر باعث می شودارزش افزوده بیشتری به فعالان بخش معدن برسد

تجهیز 70 درصد معادن استان همدان به واحد های فرآوری
1399/04/29 | 09:11:28

محمد خاکی به اقدامات سازنده دولت در زمینه جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی اشاره کرد و افزود: با حمایتهای صورت گرفته بیشتر مواد استخراج شده از معادن استان فرآوری و سپس روانه بازار مصرف می شود.
وی افزود: با حمایت دولت در برخی معادن مانند شن و ماسه، سنگ آهک، سنگ آهن، فلدسپات و فروسیلیس چرخه فرآوری ما تقریبا کامل است و با احداث ۲ واحد صنعتی دولومیت در این زمینه نیز چرخه فرآوری کامل می شود.
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اظهار داشت: در دولت دوازدهم ظرفیت معادن استان از چهار میلیون تن به ۱۰ میلیون تن رسیده است و در این مدت شاهد رونق بهره برداری و استخراج سنگهای معدنی بودیم.
خاکی از صدور ۷۰ پروانه بهره برداری در این مدت خبر داد و گفت: شمار معادن دارای مجوز استان به ۲۸۳ رسیده که بیشتر آنها فعال هستند.
به گفته وی در این مدت ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی در معادن استان سرمایه گذاری شده که در نوع خود کم سابقه است.
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: ۱۴۰ پروانه اکتشاف و ۶۱ گواهی کشف از سال ۹۶ تاکنون صادر شده است که در تنوع و افزایش کشفیات مواد معدنی تاثیر بسزایی دارد.
خاکی گفت: در سه سال گذشته ۲۶ میلیارد تومان حقوق دولتی توسط بهره برداران معادن استان به حساب خزانه واریز شده که نسبت به قبل رشد چشمگیری داشته است.
وی به وجود ۳۲ ماده معدنی در استان اشاره کرد و افزود: پهنه های جدیدی در حال اضافه شدن به استان هستند که با اکتشاف آنها نوید کشف استعدادهای جدید معدنی مس و طلا را می توانیم به همدانی ها بدهیم.
آهن، سرب آندالوزیت، سیلیمانیت، فلدسپات، سیلیس، گارنت، دولومیت، انواع سنگ آهک، مرمریت، تراورتن، گابرو، گرانیت خاکستری، هورنفلس، کروندم، رزکوارتز، بنتونیت، پامیس، گچ، مارن، شیل، خاک صنعتی، چینی، کیانیت، پگماتیک، میکا، آرن گرانیتی، خاک رس، مس، گرانیت سبز، تالک شیست، کردیریت انواع مواد معدنی استان همدان به شمار می روند.
همدان حدود ۲ میلیارد تن از ذخیره ۶۰ میلیارد تنی اکتشاف شده کشور را داراست.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید