مهمترین خبرهای زنجان که در هفته پیش گذشت

استفاده ۸۰ درصدی زنجانی‌ها از ماسک در برابر کرونا و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای رانندگان بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی از جمله مهمترین عناوین خبری استان زنجان طی هفته گذشته بود.

مهمترین خبرهای زنجان که در هفته پیش گذشت
1399/04/28 | 09:50:27

استاندار زنجان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با اقدامات انجام گرفته در این استان ۸۰ درصد عموم مردم از ماسک استفاده می‌کنند که باید ۲۰ درصد باقیمانده نیز به این کار اهتمام داشته باشند تا مشکلات کمتری در خصوص بیماری خطرناک کرونا رخ دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا تنها یک واحد نیمه‌فعال تولید ماسک در این استان فعالیت می‌کرد اما اکنون ۹ واحد تولید ماسک فعال بوده که سه مورد از آن‌ها به طور کامل صنعتی و بقیه نیمه‌صنعتی هستند.

با انعقاد تفاهم‌نامه احداث سه سالن سینما بین سازمان سینمایی کشور و شهرداری قیدار، این شهر صاحب پردیس سینمایی می‌شود.

طرح "پردیس‌های سینمایی امید" به همت دولت برای احداث سالن های سینما در شهرهای مختلف کشور اجرا می شود که در استان زنجان نیز، شهر قیدار برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

فرماندار زنجان، در خصوص تردد اتوبوس و تاکسی‌های درونشهری زنجان در وضعیت کنونی گفت: طبق هماهنگی با پلیس راهور و مصوبه انجام گرفته جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار رانندگانی است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که این جریمه علاوه بر توقیف وسیله نقلیه اعمال می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: این اداره کل در زمان حاضر ۴۸ هزارو ۵۰۰ نفر مستمری بگیر در استان دارد که برای این تعداد علاوه بر هزینه‌های بخش درمان، ۱۳۵ میلیارد تومان نیز به صورت ماهیانه در قالب مستمری و کمک‌های کوتاه مدت هزینه می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: کادر درمان اولین گروه اهدا کننده پلاسما در استان بودند که تاکنون ۸۵ واحد پلاسما در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان برای بهبود و سرعت روند درمان بیماران مبتلا به کرونا تزریق شده که موفقیت‌آمیز بوده است.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان گفت: متاسفانه برخی از زوجین دارای فرزند مشمول با استفاده ابزاری از طلاق توافقی در صدد اخذ معافیت خدمت مقدس سربازی برای فرزندان خود هستند که باید از ادامه این روند، جلوگیری شود.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تا کنون یک هزار و ۷۰۰ کارگاه در این استان برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت جبران خسارت کرونا ثبت‌نام کرده‌اند.

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: با تسریع در ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص)، پایین بودن سرانه تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت در این شهرستان جبران شده و میزان این شاخص در خدابنده از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

مدیر و سرپرست تیم ووشو باشگاه زرین رود خدابنده از توابع استان زنجان گفت: تیم ووشو باشگاه زرین رود این شهرستان، جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه های ایران را کسب کرد.

مدیردفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: هم‌اکنون پنج‌هزارو ۶۳۲ حلقه چاه معادل ۳۰ درصد مجموع چاه‌های آب این استان غیرمجاز هستند.

رییس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان گفت: عملیاتی کردن نقشه راه تجارت خارجی این استان، نیازمند تعامل و همکاری تمام دستگاه‌ها و مراجع ذیربط بوده و در این راستا فعال بودن دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان برای به ثمر رسیدن این نقشه راه ضروری است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان گفت: به همت دولت تدبیر و امید تاکنون در این استان بیش از ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در زمان حاضر نمی توان برآورد دقیقی از هزینه‌های درمانی بیماران کرونایی داشت اما به‌طور میانگین بین چهار تا ۶ میلیون تومان برای هر بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های این استان صرف نظر از بستری طولانی مدت آنان در بخش‌های ویژه هزینه می‌شود.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید