هفته ای پر خبر در سمنان

خسارت سیل در میامی، کشف پنج کیلوگرم تریاک جاساز در شانه‌های زن ۵۶ ساله، ارایه هشت طرح گردشگری برای تپه‌های مریخی دامغان، راهیابی فیلم کوتاهی از شاهرود به جشنواره‌ای در آمریکا و تخریب کامل باروی تاریخی دامغان

هفته ای پر خبر در سمنان
1399/04/28 | 09:32:31

پیش‌بینی افزایش ۲ درجه‌ای گرمای هوا در تابستان، خسارت سیل در میامی، کشف پنج کیلوگرم تریاک جاساز در شانه‌های زن ۵۶ ساله، ارایه هشت طرح گردشگری برای تپه‌های مریخی دامغان، راهیابی فیلم کوتاهی از شاهرود به جشنواره‌ای در آمریکا و تخریب کامل باروی تاریخی دامغان، مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از بیست و یکم تا بیست و هفتم تیر ۹۹) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: تابستان ۹۹ پیش‌بینی می‌شود میانگین دمای هوا بین نیم تا ۲ درجه سانتیگراد نسبت به شاخص بلندمدت افزایش یابد.

بهروز زنگنه کارشناس مسوول شیلات جهاد کشاورزی شاهرود روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : ۵۰۳ تن ماهی شامل ۳۲۳تن سردآبی و ۱۸۰ تن گرم آبی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان تولید و به بازار عرضه شد.

استاندار سمنان گفت: صنایع استان ٣٢٠ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارند که برای جبران آن برنامه‌ریزی می‌شود.

علیرضا آشناگر عصر شنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، با بیان اینکه در استان بالغ بر ۳۲۰ لیتر کسری آب در بخش صنعت وجود دارد، گفت: راهکارهای مناسبی در این خصوص اندیشیده شده که استفاده از پسآب شهر سمنان، یکی از راه حل های مناسب به منظور رفع مشکلات و دغدغه ها در این حوزه است.

علی‌اصغر جمعه‌ای رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان روز دوشنبه به رسانه ها گفت: بیش از ۸۵ درصد از واحدهای صادرکننده این استان تعهد ارزی خود را با وجود مشکلات متعدد به انجام رسانده‌اند.

فرماندار شاهرود روز ‌دوشنبه در حاشیه بازدید از جنگل ابر شاهرود افزود:مسدود کردن مسیرهای غیرضروری در حفاظت از این جنگل ارزشمند، موثر است.

نادر فخری گفت: راه‌های فرعی و غیرضروری جنگل حفاظت شده ابر با هدف حفظ عرصه و پوشش گیاهی منطقه مسدود شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: طرح اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات در گام دوم برای ۶۸ مدرسه آغاز شد.

سید یاسر حسن پور روز سه شنبه به رسانه ها افزود: در این مرحله مدارس روستایی توسط اپراتورهای همراه به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

علی تشنه دل سرپرست سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان روز سه شنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری گفت: تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال به واحدهای صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: استان با توجه به وضعیت بارشی ۱۲ ماه منتهی به آخر بهار ۹۹ در وضعیت خشکسالی شدید و بسیار شدید قرار گرفت.

ایرج مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجموع خشکسالی استان سمنان در خرداد ۹۹ به طور میانگین ۲۹ درصد مساحت استان بود.

اجتماعی

محمد اخلاقی مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: بنگاه‌های اقتصادی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت قطعی و برآوردی به سازمان تامین اجتماعی تا پایان شهریور ۹۸ بدهکار هستند.

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان سمنان ابراز داشت: بیشترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی بهزیستی استان در دوران شیوع کرونا مربوط به اختلافات خانوادگی بوده است.

سیدمجتبی اکرم مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سالن اجتماعات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گفت: یکهزار و ۷۷۲ میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال در مراکز غیرملکی تامین اجتماعی استان در سال گذشته صرف درمان شد.

سقوط مرگبار وانت پیکان به دره و مرگ در دم ۴ نفر هم چنین کشف ۲۵۶ کیلوگرم مواد مخدر، ۲ خبر کوتاه پلیسی روز یکشنبه پلیس استان سمنان بود.

سردار عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان روز دوشنبه به رسانه ها  گفت: یک تن و ۴۹۱ کیلوگرم موادمخدر پس از ۳ ساعت درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ در عملیات مشترک با پلیس سیستان و بلوچستان کشف شد.

 حسن ویلان معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سمنان روز دوشنبه به رسانه ها گفت: مردم استان در سه ماهه نخست امسال ۳۵ میلیارد ریال صدقه پرداختند.

فرماندار میامی گفت : بارندگی شدید و وقوع سیلاب عصر سه شنبه در میامی ، به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

احمد ملایری سه شنبه شب افزود : بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب عصر امروز ، بخشی از مزارع و  چند قنات میامی خسارت دید.

سرهنگ سیدرضا علوی فرمانده انتظامی شهرستان دامغان روز چهارشنبه از توقیف یک دستگاه خودروی پراید و کشف پنج کیلوگرم تریاک جاسازی شده در شانه های زن ۵۶ ساله خبر داد و گفت: همدست دیگر این زن که مقصد قاچاق آن ها قم بود نیز دستگیر شد.

ناصر سلمانپور معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: واژگونی ۲ خودروی سواری تندر و پژو در محور میامی - سبزوار، ۲ کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.

فرماندار میامی گفت: به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی مردم ، اعمال محدودیت‌های کرونایی آغاز شد.

احمد ملایری روز پنجشنبه اعلام کرد: با توجه به شیوع بیشتر ویروس کرونا و نزدیک شدن به وضعیت هشدار ، شهروندان شهرستان میامی فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند.

علمی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: ۲ محصول بهداشتی مرتبط با مقابله با کرونا در شرکت‌های دانش بنیان این واحد دانشگاهی تولید و ثبت اختراع شد.

نعمت‌الله نعمتی روز شنبه در نشست خبری، بیان کرد: تولید ژل ضدعفونی کننده و مرطوب کننده دست بر پایه الکل ۷۰ درصد و گیاه آلوئه ورا و تولید دهان‌شویه گیاهی ضدباکتری و ویروس، ۲ محصول اختراع شده در این واحد دانشگاهی است.

مدیر انجمن علوم و ستاره شناسی استان سمنان گفت: هشت طرح برای توسعه گردشگری در تپه‌های مریخی دامغان به سازمان هوا و فضا ارایه شد.

محمود خوشنویسان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انجمن علوم و ستاره شناسی استان سمنان طی مقاله ای ۱۰۰ صفحه ای و تخصصی، هشت طرح گردشگی با شرایط تپه های مریخی دامغان ارایه کرد.

 استان سمنان در حالی جزو استان های فاقد پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی است که با پیگیری مسوولان و همت مدیران جهاد دانشگاهی در استان، می توان به راه اندازی فاز اول این طرح تا پایان سال جاری امیدوار بود.

ورزشی

مجمع انتخابات رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان سمنان روز یکشنبه با حضور محمدرضا مقصودلو سرپرست فدراسیون این رشته ورزشی و مجید محمدی سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد. 

مهدی جمال و مهدی برهانی ۲ نامزد تصدی ریاست این هیات بودند که در پایان و پس از رای گیری، جمال با کسب ۹ رای از ۱۵ رای اخذ شده به مدت چهار سال هدایت این هیات ورزشی را بر عهده گرفت.

فرهنگی

مجتبی فیروزآبادی مدیرمسوول انجمن سینمای جوان شاهرود روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: فیلم کوتاه "سگ دعوا" به کارگردانی علی عارف نسب فیلمساز جوان شاهرودی در نخستین حضور بین‌المللی خود در جشنواره‌ فیلم‌سازان نوظهور " میدِلبِری " کشور آمریکا نمایش داده می‌شود.

سعید هژبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با تاکید بر اهمیت نقش آفرینی خیران مدرسه ساز در سطح این استان گفت:هم اکنون ساخت ۷۴۶ کلاس درس توسط خیران این استان در حال انجام است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در پی تماس شهروندان در مورد تخریب قسمتی از دیوار بارو در شمال شرقی دامغان، سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی ضمن تماس با پلیس به اتفاق ماموران کلانتری ۱۱ دامغان در محل حاضر و پس از تایید تخریب و هماهنگی با جانشین دادستان دستور توقف صادر شد. 

مهدی قاسمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: متجاوزان ۲ برج باروی قدیمی دامغان را به صورت ۱۰۰ درصد و قسمت اندکی از دیوار بارو این شهر را تخریب کردند.

سیاسی

امامان جمعه  سمنان، دامغان و میامی در خطبه های نمازجمعه این هفته بر پیروی نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب تاکید کردند و با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به نمایندگان گفتند: نمایندگان این مجلس توصیه‌های رهبری را اجرا کنند و مجلس از حاشیه سازی به دور باشد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید