تغییر نظام بانکی به بازار سرمایه

استاندار سمنان گفت: تامین مالی بخش صنعت و معدن که اکنون وابسته به نظام بانکی است به سمت بازار سرمایه تغییر کند.

تغییر نظام بانکی به بازار سرمایه
1399/04/25 | 15:04:53

علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در آیین تجلیل از صنعتگران و معدن کاران استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری، افزود: شرایط اقتصادی مشکلات مالی ایجاد کرده است و دولت را با محدودیت هایی مواجه کرده است.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ استان سمنان برای رونق کسب و کار و توسعه اقتصادی وارد بازار سرمایه شوند.

وی با بیان اینکه تحریم ها فرصتی ارزشمند برای تغییر نگرش از سوی صنعتگران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به نفع تولید و افزایش اشتغال در کشور است، افزود: صنعتگران و فعالان اقتصادی با وجود مشکلات  موجود در بازار ، به محدودیت‌های مالی دولت نیز توجه کنند.‌

استاندار سمنان با تاکید بر این نکته که جهش تولید نیازمند تغییر نگرش است گفت: این راهبرد دارای مولفه های مختلفی است که باید تمامی مدیران و تولیدکنندگان نسبت به این موضوع درک اصولی داشته باشند.

آشناگر اضافه کرد: اکنون ۷۰۲ نماد صنعتی در بورس فعال است و بهتر است تامین مالی واحدهای صنعتی با توجه به بازار سرمایه در دستور کار واحدهای صنعتی باشد، بسیاری از واحدهای صنعتی استان از ظرفیت بازار سرمایه به خوبی استفاده می کنند.

استاندار سمنان بیان کرد: بورس و بازار سرمایه ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این آن نهایت بهره را برای توسعه اقتصاد برد.

استاندار سمنان با بیان اینکه اکنون ۹۰ درصد منابع مالی واحد صنعتی کشور از نظام بانکی تامین می شود، ادامه داد: باید این رویه اصلاح شود و تولیدکنندگان نیز از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کنند.

آشناگر اضافه کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ استان سمنان وارد بازار سرمایه شوند و از ظرفیت بورس برای توسعه اقتصادی بهره ببرند.

وی گفت: فعالان بخش خصوصی ایده های خود را به مسوولان اجرایی استان سمنان انتقال دهند و دولت را حامی خود بدانند و یقین داشته باشند که متولیان امر تمام‌ قد برای گره گشایی از مشکلات بخش خصوصی تلاش می کنند.

آشناگر با اشاره به این که تحریم‌ با وجود مشکلات، فرصت تحول را نیز ایجاد کرده است، افزود: دستگاه های نظارتی و اجرایی استان برای رفع مشکلات و روان سازی مقرارت به منظور تحقق جهش تولید تلاش می‌کنند.

استاندار سمنان ادامه داد: بسیاری از مشکلات بخش صنعت و تولید که در دیگر استان‌های کشور وجود دارد در سمنان وجود ندارد زیرا دغدغه های این واحدها در قالب پیگیری های مستمر، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و دیدار با وزیران و مدیران کشوری پیگیری می شود.

آشناگر اضافه کرد: روان سازی مقررات برای بهبود کسب و کار مورد توجه دولت است و نگرش مردم استان سمنان در جذب سرمایه گذار بی نظیر است و مسئولان برای حضور همه جانبه فعالان اقتصادی در عرصه صنعت و تولید آمادگی دارند.

در این آیین با حضور سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، ۱۷ واحد تولیدی ، یک طرح نمونه صنعتی و یک پیشکسوت نمونه صنعتی استان سمنان تجلیل شدند.

آریا ترانسفو شرق، آریا ترانسفو قدرت، آسیا لنت، الگانت، فروسلیس ایران، تولیدی شیمیایی کلران، رویان دارو، داروسازی ثنامد، شیمیایی انرژی سمنان، سیمان شاهرود، صالح گچ، کندر، نقش جبه پارس، هدیش سبز پارسه، سیم و کابل دامغان، پاسارگارد صنعت باتری، املاح معدنی ایران و طرح فرآوری معدنی پرشیا اروپا به عنوان واحدهای نمونه و طرح نمونه صنعتی و تولیدی برگزیده شدند.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید