مهمترین هدف فولاد مبارکه سرمایه گذاری در بخش معدن است

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه ایجاد ارزش‌افزودۀ بیشتر برای استان، حمایت از معادن کوچک‌مقیاس و تأمین سنگ‌آهن موردنیاز شرکت را مهم‌ترین اهداف فولاد مبارکه از سرمایه‌گذاری در بخش معدن دانست.

مهمترین هدف فولاد مبارکه سرمایه گذاری در بخش معدن است
1399/04/21 | 16:30:45

عظیمیان تصریح کرد: متأسفانه با وارد شدن بخش معدن به فولاد اختلالاتی در زنجیرۀ تکمیل مواد معدنی فولادسازها به وجود آمد و همین خلل در تأمین مواد اولیه فولادسازها، شامل کنسانتره و سنگ‌آهن، موجب شد فولادسازها در پی رفع نیاز خود برآیند؛ بنابراین ما به سمت تأمین مواد اولیه در بخش معدن گام برداشتیم و در این خصوص از ادارۀ صمت استان اصفهان کمک خواستیم که خوشبختانه امروز ۷ محدوده به مساحت 190 کیلومترمربع را در اختیار ما گذاشتند تا نسبت به اکتشاف اولیه اقدام کنیم.

عظیمیان خاطرنشان کرد: حتما اگر در این مناطق، نشانه‌های امیدبخش و خوبی پیدا شد، برای ادامۀ مسیر مصمم‌تر می‌شویم تا آن را به بهره‌برداری کامل برسانیم.

وی در ادامۀ این جلسه، از توافق ساخت کارخانۀ کنسانتره در شمال اصفهان به‌عنوان اتفاق خوب دیگری برای استان یاد و اضافه کرد: با موفقیت در کار اکتشاف، سنگ‌آهنی که فولاد مبارکه استخراج می‌کند با ارزش‌افزوده بیشتری در استان مصرف خواهد شد.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد این اتفاق برای معادن خصوصی و کوچک‌مقیاس نیز تأثیرگذار است؛ چراکه از ظرفیت کنسانتره‌سازی استفاده خواهند کرد و با تبدیل سنگ‌آهن به کنسانتره ارزش‌افزوده بیشتری ایجاد خواهند کرد.


منبع: معدن نامه



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید