معرفی ماشین آلات معدنی و راهسازی: "لودر"

معرفی و کاربرد لودر های خاک برسر در انجام فرایند های معدنی و راهسازی

معرفی ماشین آلات معدنی و راهسازی: "لودر"
1399/04/10 | 16:22:54

نقش حیانی و تاثیر گذار معدن و صنایع معدنی به عنوان یک موتور محرک در پیشرفت کشورهای درحال توسعه همواره مورد توجه سیاستگذارهای کلان جوامع بوده است. در این میان ماشین آلات معدنی و راهسازی در راستای تسهیل، تسریع و بهبود فرایند معدنکاری و عمرانی بکار گرفته میشوند.

 ابعاد بعضی از ماشین آلات راهسازی و معدنی بسیار بزرگ و غول پیکر هستند و توان خیلی بالایی دارند و به دلیل حجم کاری بالا با ابعاد بزرگی ساخته میشوند به شکلی که بعضی از این ماشین آلات که ابعاد غول آسایی دارند در نوع خودشان بزرگترین نمونه بشمار می روند. در این مقاله به معرفی یکی از این ماشین آلات که کاربرد بسیاری به خصوص در فضاهای زیرزمینی دارد میپردازیم.

ماشین آلات معدنی و راهسازی مدل های مختلفی دارند. مانند بولدزرها، بیل مکانیکی، لودرها و ...

ماشین آلات معدنی

لودر

یکی از انوع ماشین آلات راه سازی و ساختمانی، لودر است که مدل های چرخ لاستیکی و زنجیری دارد و این ماشین بسیار انعطاف پذیر است. ابعاد مختلفی دارد و یکی از پرکاربردترین ماشین آلات معدنی و راهسازی به شمار میرود. لودرها از دسته ماشین آلات گروه عملیات خاکی میباشد.

لودرها از نظر موتور انواع مخصوصی دارند مانند: دیزلی، بنزینی، برقی، گازی و ...

 لودر

لودر خاک برسر

در خاک برداری تونل های معدنی، راه سازی با سطح مقطع کم و زیاد و به دو صورت بادی و برقی استفاده میشود و بسیار لودر قدرتمندی است چون خاک و سنگ هایی که از انفجار معدن باقی مانده است را با چرخش 180 درجه در واگن یا نوار نقاله که در پشت خود قرار دارد بدون دور زدن پر میکند و به همین علت معدنکارها به این لودر، لودر خاک برسر می گویند.

این روش بسیار سرعت کار را بالا میبرد این لودرها برای معدن بیشتر استفاده میشود و لودر معدن میگویند.

این لودر با هوای فشرده کار میکند به جای موتورهای دیزلی برای جلوگیری از آلودگی هوا در فضاهای بسته بخصوص تونل ها و دو شاسی کنترل دارند یکی برای عقب و جلو کردن این لودر و یکی هم برای پایین و بالا کردن بازوی محرک خود برای خالی کردن خاک ها داخل واگن و هرکدام از این شاسی ها دارای دو خروجی است که به دو ورودی ایر موتورها وصل میشوند و هوا را چپ و راست گرد میکنند.

 لودر خاک برسر



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید