لزوم بازسازی معادن در راه حفظ و بازیابی محیط زیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی: بازسازی و احیا معادن بعد از بهره برداری گامی مهم برای حفظ محیط زیست است.

لزوم بازسازی معادن در راه حفظ و بازیابی محیط زیست
1399/04/09 | 15:15:20

حمید قاسمی در جلسه ای با مسئولان مس آذربایجان با تاکید بر اهمیت بازسازی معادن، اظهار کرد: احیای اکولوژیکی و بازسازی معادن بخش مهمی از استراتژی توسعه پایدار بوده و امروزه در برخی از کشورهای جهان این امر انجام شده و مدیریت معدن مس سونگون در این راستا می‌تواند با بازسازی این معدن الگوی موفقی در کشور باشد.

وی گفت: استفاده از مواد معدنی از سویی جز ضروریات اولیه زندگی انسان‌ها بوده و از سویی دیگر تغییرات توپوگرافی و اثرات زیست محیطی ناشی از معدنکاری و تاثیر آن بر سلامت انسان قابل چشم پوشی نیست و در این راستا تنها راهی که می‌توان به این دو هدف که ظاهرا متقابل یکدیگرند رسید عملیات تکمیل و بازسازی معادن است.

قاسمی در ادامه با تقدیر از اقدامات زیست محیطی معدن مس سونگون گفت: عدم مدیریت صحیح در تمامی صنایع و معادن می‌تواند باعث آلودگی محیط زیست شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، در ادامه مدیرعامل مس آذربایجان، مشاوران علمی و دانشگاهی معدن مذکور نیز مطالبی را عنوان و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از اقدامات زیست محیطی معدن بازدید و مسائل و مشکلات زیست محیطی این مجموعه را از نزدیک بررسی و دستورهای لازم برای رفع مشکلات را صادر کرد.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید