درخواست چادرملو برای سرعت استخراج سنگ آهن

درخواست مدیر عامل از دولت برای سرعت بخشیدن در استخراج سنگ آهن از معادن

درخواست چادرملو برای سرعت استخراج سنگ آهن
1399/04/08 | 13:02:59

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خواستار حمایت‌های دولتی در استخراج سنگ‌آهن از معادن شناسایی شده شد.

ناصر تقی‌زاده ضمن هشدار درباره روند رو به کاهش ذخایر موجود سنگ‌آهن گفت: اگر به دنبال توسعه و تحقق جهش تولید هستیم هیچ راهی جز دستیابی به مواد اولیه جدید نداریم.

مدیرعامل چادرملو در نخستین جلسه دوره‌ای شورای مدیران در مجتمع صنعتی چادرملو گفت: برخی از تصمیمات در دیوانسالاری موجود، بهره‌برداری از ذخایر شناسایی‌شده را به دست‌انداز انداخته است.

وی هشدار داد: چنانچه هرچه سریع‌تر نسبت به استخراج از ذخایر شناسایی‌شده و اکتشافات جدید معادن سنگ‌آهن اقدام نشود، بسیاری از واحدهای فعلی فولادسازی کشور درخطر تعطیلی یا کاهش تولید قرار می‌گیرند.

تقی‌زاده تصریح کرد: برای ما تولیدکنندگان و متولیان کشور تکلیف است تا با اتخاذ تدابیر اثربخش در تحقق توسعه همه‌جانبه کشور تلاش کنیم؛ جایگزینی معادن به‌جای نفت با شعار محقق نمی‌شود و تحقق این امر نیاز به عزم و اراده‌ای قوی، مدیران جسور و کارآمد دارد.

مدیرعامل چادرملو افزود: درحال‌حاضر فولاد کالایی ارزشمند در جهان است و مشخص نیست همین روند تا چند سال آینده وجود داشته باشد؛ بنابراین تا فرصت باقی است باید بهترین بهره‌برداری را از این صنعت به تحقق رساند.

وی یادآوری کرد: چادرملو این آمادگی را دارد با سرمایه‌گذاری در معادن جدید همچنان نقش ارزشمند خود را در صنعت سنگ‌آهن و فولاد کشور حفظ کند و گام‌های عملی برای توسعه بردارد.
منبع: معدن نامه



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید