گزارشی بر نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی، ایران کان مین

برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران کان مین و نشست های تخصصی معدن و صنایع معدنی

گزارشی بر نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی، ایران کان مین
1399/04/04 | 17:14:00

تنوع و گستردگی ساختار زمین شناسی کشورمان بستر لازم برای برگزاری رویدادهای متنوع علمی و صنفی را فراهم آورده است. صنعت نمایشگاهی بیش از نیم قرن است که در کشور ما فعالیت رسمی داشته و در طول ۳ دهه گذشته توانسته است به مجامع بین المللی نیز راه پیدا کرده و به جرات می توان گفت امروز صنعت نمایشگاهی در حوزه معدن و صنایع معدنی در کشور نیز به توانمندی های خاصی دست یافته است.

خانه معدن ایران به عنوان برگزارکننده نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته، ایران کانمین، ۱۰ سال است که تلاش می کند تا با برگزاری این رویداد تخصصی بتواند انتقال دهنده دانش، علم و نوآوری در صنعت معدنکاری کشور باشد و همزمان فرصتی برای شرکت های داخلی و خارجی ایجاد کند تا از این طریق قادر باشند نسبت به نمایش توانمندی های خود با هدف کسب بازارهای جدید اقدام نمایند.

از سال 1396 تا کنون همزمان با آغاز به کار این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، خانه معدن ایران به همراه شبکه معدن ایران هر ساله اقدام به برگزاری یک دوره از نشست های تخصصی معدن و صنایع معدنی در نمایشگاه ایران کان مین با در نظر گرفتن چالش‌های کلیدی صنعت معدنکاری کشور نموده است.

موضوعات محوری این سری نشست ها تا کنون در دوره های برگزار شده شامل بررسی آثار تحریم ها، چالش های تولید، محیط زیست و معدنکاری سبز، توسعه درآمدهای غیر نفتی، نقشه راه و قانون معادن، توسعه معادن کوچک مقیاس و عناوینی از این قبیل بوده است.

در این نشست ها همواره معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت در امور معادن و صنایع معدنی و محیط زیست با همراهی دیگر مقامات وزارت صمت و سازمان محیط زیست به عنوان اعضای پنل ها و سخنرانان این رویداد حضور به هم رسانده اند و همین امر موجب نزدیکی هرچه بیشتر دولتمردان با فعالین صنعت و بخش معدن گردیده است. شایان ذکر است که این رویداد با یاری و حمایت های مادی و معنوی ارگان های بزرگ و پیشرو کشور در زمینه صنایع معدنی از جمله شرکت ملی صنایع مس ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به عنوان حامیان اصلی این رویداد برگزار گردیده است.

امید است با گردهمایی، هم افزایی و تقویت کار گروهی فعالین صنعت معدنکاری که در طول برگزاری این رویداد شاهد آن هستیم، دستاورد برگزاری نشست های تخصصی در راستای توسعه کسب و کار بخش معدن مشهود باشد.



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید