جهاد دانشگاهی حامی تولید

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه توان تولید اکثر فناوری‌های مورد نیاز کشور را داریم، گفت: تولید هر فناوری، زمان خاص خود را می‌خواهد و باید به موقع شروع شود.

جهاد دانشگاهی حامی تولید
1399/03/27 | 13:24:07

حمیدرضا طیبی روز سه شنبه در آیین رونمایی از پروژه تولید چرخ مسی (مس کروم زیر کونیوم) در مرکز فناوری و فرآوری مواد ویژه فلزی سازمان جهاد دانشگاهی تهران افزود: با یک برنامه ریزی می توانیم اولویت های فناورانه و توسعه صنعتی کشور و اقتصادی چه در حوزه مهندسی پایه، تجهیزات و مواد مشخص کنیم و با اقدام به موقع صاحب دانش شویم.
وی ادامه داد: اگر کار با شرکت های خارجی، سبب انتقال دانش و تکنولوژی شود، سرعت کار بالاتر می رود، حالا که آنها دانش فنی را به ما نمی دهند، به شرط شروع به موقع کار، می توانیم کار را انجام دهیم.

وی بیان داشت: بین ۳ تا ۱۲ سال طول می کشد برای انجام کارهای بزرگ توانمندی خود را اثبات کنیم به عبارتی ۳ تا ۱۲ سال زمان را از دست می دهیم که مناسب نیست. در صورتی که این زمان را باید به تولید فناوری و محصول اختصاص دهیم.
رییس جهاد دانشگاهی افزود: با حمایت مقام معظم رهبری، بر روی پروژهای فناورانه کار می کنیم و تا پایان سال آینده شاهد نتایج این اقدامات و تاثیر آن در جهش تولید و توسعه اقتصادی کشور خواهیم بود.
وی یکی از اهداف تاسیس جهاد دانشگاهی را که امسال در چهلمین سالگرد آن هستیم، الگو سازی توان کشور به ویژه در زمینه توسعه فناوری های مورد نیاز اعلام کرد و افزود: جهاد دانشگاهی با ایجاد خود باوری به ویژه در بین جوانان دانشگاهی کشور کارهای بزرگی را به انجام رسانده است.
طیبی افزود: این مجموعه موفق به انجام کارهای بزرگ علمی و توسعه فناوران در حوزه های پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی، اجتماعی و حوزه های دیگر شده است.
وی ادامه داد: یکی از صنایع مهم کشور صنایع کانی های فلزی و غیر فلزی است و سال هاست با صنعت فولاد و مس ارتباط داریم و می توانیم تکنولوژی های لازم را در این زمینه تهیه کنیم.
وی ادامه داد: امروز با حمایت بخش خصوصی قراردادی منعقد شده و موفق به تولید فناوری تولید چرخ مسی شدیم.
طیبی افزود: هرجا موفق بودیم مدیران خود باور صنعت، ریسک معقول انجام دادند و به ما اعتماد کردند و ما هم اعتماد آنها را با کار خوب پاسخ می دهیم.

وی اظهار داشت: هر جا موفق نبودیم یا فناوری تولید شده مورد قبول قرار نگرفت یا به توانمندی میدان داده نشده، مدیرانی بودند که ملی نبوده، خود باوری نداشتند و به دنبال منافع خود بودند که برای آنان هم باید فکر جدی کرد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید