داده های ژئوشیمیایی منطقه شمال شرق ساماندهی و رقومی سازی می شود

در راستای اجرایی کردن برنامه‌های سازمان در سال جهش تولید، طرح ساماندهی و رقومی‌سازی داده‌های ژئوشیمیایی منطقه شمال شرق از سوی اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال شرق اجرایی می‌شود.

داده های ژئوشیمیایی منطقه شمال شرق ساماندهی و رقومی سازی می شود
1399/03/20 | 11:25:20

مهندس فرخ قائمی، سرپرست اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال شرق (مشهد) در این باره گفت: ما در راستای اجرایی کردن برنامه‌های سازمان در سال جهش تولید، طرح ساماندهی و رقومی‌سازی داده‌های ژئوشیمیایی منطقه شمال شرق را آغاز کردیم.

به گزارش سازمان زمین شناسی، وی هدف از اجرای این پروژه را انتشار اطلاعات کاربردی زمین‌شناسی و اکتشافی در قالب گردآوری، رقومی‌سازی و انتشار داده‌ها و نقشه‌های مطالعات ژئوشیمیایی سیستماتیک در محدوده استان‌های خراسان‌ رضوی، جنوبی و شمالی دانست و اظهار کرد: در این طرح که با هماهنگی سازمان مرکزی و پایگاه داده‌های علوم‌زمین و بر اساس استانداردهای سازمان توسط معاونت اکتشاف و اداره ژئومتیکس این اداره‌کل انجام خواهد شد، آرشیو داده‌ها، اطلاعات و نقشه‌های ناهنجاری‌های ژئوشیمیایی و اهداف اکتشافی که نتیجه این گونه مطالعات ژئوشیمیایی است، تهیه و در قالب بانک اطلاعات مکانی سازماندهی می‌شود.

قائمی خاطرنشان کرد: این اطلاعات با بارگذاری بر روی بستر Web GIS فراهم شده در پایگاه داده‌های علوم زمین در اختیار کلیه کاربران و محققان نظیر معدنکاران، کارشناسان نظام مهندسی، دانشجویان و مدیران قرار خواهد گرفت.

سرپرست اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال شرق انجام بیش از ۱۰۰ پروژه اکتشافات ژئوشیمیایی سیستماتیک در مقیاس یکصدهزارم در منطقه شمال شرق را پشتوانه بسیار ارزشمندی برای برنامه‌ریزی اکتشافی عنوان کرد.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید