هدفگذاری ۱۰.۵ میلیارد دلاری صادرات معدن و صنایع معدنی

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تدارک خط ویژه خدمات به فعالان معدنی دارای اهلیت و خوش سابقه تاکید کرد.

هدفگذاری ۱۰.۵ میلیارد دلاری صادرات معدن و صنایع معدنی
1399/03/17 | 16:57:49

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حسین مدرس خیابانی در نشستی با اعضای هیات مدیره خانه معدن، ضمن این مطلب و با تشریح سیاست‌های معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید گفت: اگر قرار است به اقتصاد ایران، برچسب اقتصاد تک‌محصولی زده شود، بهتر است که این برچسب به نام معدن و صنایع معدنی باشد.

وی افزود: بخش عمده ای از ۲۰۰ طرح قابل بهره برداری تا سال ۱۴۰۰، مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است و در سال جهش تولید، تعداد قابل توجهی از انها راه اندازی می شوند.

راه اندازی طرح های عظیم معدنی و صنایع معدنی در شرایط تحریم

مدرس خیابانی گفت: از سال 98 که اقتصاد ایران به نوعی از درآمدهای نفتی جدا شده، درآمدهای ارزی معدن و صنایع معدنی کمک زیادی به تامین نیازهای ارزی کشور کرده است. وی افزود: در حال حاضر، به رغم شرایط سخت تحریمی، طرح‌های توسعه‌ای عظیمی در این بخش در حال راه‌اندازی است.

هدفگذاری ۱۰.۵ میلیارد دلاری صادرات معدن و صنایع معدنی

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه فعال‌سازی معادن کوچک و غیرفعال یکی از سیاست‌های اصلی این وزارتخانه در حوزه معدن و صنایع معدنی است، گفت: بر این اساس، نسبت تعداد معادن غیرفعال به کل معادن به تفکیک هر استان اعلام شده و در اختیار استانداران قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: هدفگذاری صادرات محصولات معدنی در سال جاری معادل 10.5 میلیارد دلار خواهد بود و البته سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت، حرکت به سمت حلقه‌های با ارزش افزوده بالاتر و تقویت صادرات در کل زنجیره فولاد است.

واگذاری پهنه ها به اهلیت آن

مدرسی خیابانی با بیان اینکه صادرات در سال جهش تولید، زیر چتر حمایتی همه‌جانبه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، تصریح کرد: پایش مجوزهای مرتبط با معادن در دستور کار قرار گرفته و یکی از سیاست‌های اصلی در این رابطه، آزادسازی پهنه‌های اکتشافی و سپردن آنها به دست افراد صاحب اهلیت است.

وی افزود: تامین تجهیزات مورد نیاز بخش معدن در دستور کار جدی قرار دارد و در این حوزه، برای افراد دارای اهلیت که کارنامه شفاف و قابل قبولی دارند، باید در صدور پروانه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری خط ویژه‌ای در ارایه خدمات تدارک دیده شود.

دستور تهیه بهره برداران توانمند معدنی

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، به معاونت معدنی این وزارتخانه و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ماموریت داد: فهرستی از بهره‌برداران قدرتمند در حوزه معدن و صنایع معدنی را تهیه کرده تا نسبت به واگذاری پهنه‌های اکتشافی در معادن به اهل فن، اقدام کنند. وی افزود: طراحی سامانه‌هایی به منظور شفاف سازی فرآیند صدور مجوزهای معدنی در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است.
منبع: ایمیدرو



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید